gardeshban.ir

مدیرعامل شرکت راه آهن/

آخرین وضعیت خط آهن تندروی تهران – قم – اصفهان/قطار با سرعت ۳۰۰ کیلومتر از تهران به اصفهان می‌رود

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: قطار تندرو تهران- قم- اصفهان از مهمترین پروژه‌های ریلی است که زمینه‌ساز ورود تکنولوژی پرسرعت به کشور شده و این مساله مهمتر از عملیات اجرایی پروژه است.
کد خبر: ۱۶۸۲۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
سعید رسولی با رد هرگونه توقف و یا منتفی شدن اجرای قطار تندرو تهران – قم – اصفهان گفت: این پروژه از مدت‌ها قبل آغاز شده و در مسیر قم – اصفهان عملیات خاکی زیرسازی مسیر بیش از ۶٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال حاضر نیز ۵ کارگاه اجرایی جهت تکمیل این بخش تعریف و فعال شده‌اند. در مسیر قم به تهران نیز بخش‌هایی از عملیات خاکی انجام شده است.

وی با اشاره به مشکلات اعتبارات اسنادی و همچنین مسائل اجرایی این پروژه گفت: کارفرمای این پروژه راه آهن جمهوری اسلامی است و اجرای آن بر عهده شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور است. فعالیت‌ها برای تداوم این پروژه شروع شده و جلسات هماهنگی به منظور رفع مشکلات طرح با طرف چینی در جریان است.

رسولی گفت: معاون اول رئیس جمهوری نیز دستور داد جلسه هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی انجام شود و مشکلات مالی آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: نکته مهم اینکه سرعت بهره‌برداری قطار سریع السیر تهران – ‌قم – اصفهان در ابتدا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی شده بود و بعدها طرح به ۲۵۰ کیلومتر کاهش یافت که در سالجاری با دستور وزیر راه و شهرسازی مجددا سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت ملاک اجرای طرح قرار گرفته است.

رسولی زمان اجرای این پروژه را چهار سال ذکر کرد و گفت: این پروژه در حدود ١٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم که با توجه به تامین مالی به موقع به بهره برداری برسد.
پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار