گردشبان (gardeshban.ir) :
بی بی سی نوشت: یکی از مسافران این خطوط هوایی گفته این امکان جدید به او فرصت داده که برآورد کند در کجاهای یک پرواز ۱۳ ساعته ممکن است کودکان گریه یا جیغ بزنند.
در این خطوط هواپیمایی صندلی رزرو شده برای کودکان زیر دو سال روی نقشه کابین با ایموجی کودک مشخص شده تا سایر مسافران حق انتخاب داشته باشند.
اما برخی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر در واکنش به این اظهار نظر نوشتهاند که او باید بردباری بیشتری از خود نشان دهد و کسان دیگری هم توصیه کردهاند که چنین مشکلی به راحتی با استفاده از هدفونهای کاهش صدای محیطی، قابل کنترل است.
خطوط هوایی ژاپن اعلام کرده که پدیدار شدن صورتک کودک روی صندلی به دیگر مسافران کمک خواهد کرد که از موقعیت نشستن مسافران مطلع شوند. هر چند این خطوط هوایی هشدار داده که این سیستم ممکن است همیشه اطلاعات کامل را منعکس نکند به ویژه در هنگامی که خرید بلیت از طریق آژانسها صورت گرفته و یا در لحظه آخر تغییری در بلیت یا پرواز به وجود آمده است.
با این حال، راحت احمد سرمایهگذار ایدههای جدید روز گذشته (سهشنبه ۲۵ سپتامبر) در توییتر از خطوط هوایی ژاپن برای فراهم کردن این امکان جدید قدردانی کرد. او نوشت: این واقعا باید در میان خطوط هوایی اجباری شود … مخصوصا خطوط هوایی قطر باید الگوبرداری کند. هفته گذشته در پرواز دوحه-نیویورک سه کودک نقنقو در کنار من نشسته بودند.
این اظهار نظر آقای احمد واکنشهای متفاوتی برانگیخته است.
صندلی رزرو شده برای کودکان زیر دو سال روی نقشه کابین با ایموجی کودک مشخص شده تا سایر مسافران حق انتخاب داشته باشند
در حالی که بعضی از راهاندازی چنین سیستمی "اظهار خشنودی” کرده و "شکرگزاری” کردهاند، برخی دیگر هم با توصیه به "مدارا و بردباری” از اظهارات آقای احمد انتقاد کردهاند.
یک منتقد نوشته است: باید آستانه تحمل خودمان را بالا ببریم … آنها بچهاند، درست مثل ما که بودیم … اگر بخواهیم این رویه را پیش بگیریم باید به زودی به فکر جدا کردن مسافرانی باشیم که دهانشان بوی مشروب میدهد، یا آنهایی که آب دهانشان موقع خواب آویزان میشود؛ یا آنهایی که باد روده در میکنند؛ یا بدنشان بوی عرق میدهد و …
اندرو لیم کاربر دیگری نوشته است: من هم مثل تو فکر میکردم تا وقتی که خودم بچهدار شدم. از آن موقع برای والدینی که با کودکان سفر میکنند حس همدلی بیشتری دارم.
دیردا هارمیدون هم به طعنه نوشته است: کودکان به لحاظ رشدی قابلیت برنامهریزی قبلی برای انتخاب زمان گریه کردن یا جیغ زدن را ندارند.
برخی دیگر هم توصیه کردهاند که آقای احمد با استفاده از هدفون صدای محیط اطراف را قطع کند.
بر اساس آمار وبسایت پرواز با کودکان (flyingwithababy.com) خطوط هوایی اتحاد کودکدوستترین خطوط هوایی جهان است. خطوط هوایی خطوط هوایی امارات و گلف ایرلانز هم مطابق گزارش این وبسایت برای آسایش والدینی که با خردسالان سفر میکنند تسهیلات ویژهای دارند.