gardeshban.ir

حریم جدید باغ فین کاشان تعیین شد

مدیر پایگاه جهانی باغ موزه فین کاشان از تعیین حریم جدید باغ فین این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۱۸۵۸۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸-1398 July 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
سمیه فرهادی، مدیر پایگاه جهانی باغ موزه فین کاشان با اشاره به تصویب حریم باغ فین در سال 1356 گفت: با توجه به روند افزایش ساخت‌وسازها، تغییر در توپوگرافی زمین‌های اطراف، از بین رفتن باغ‌های منطقه فین برای اطمینان از حفاظت و صیانت بهتر از این مجموعه جهانی، حریم آن مجددا نیاز به بازنگری داشت که پس از بررسی‌های کارشناسی فراوان از نظر حفاظتی، بصری و کاربردی، حریم جدید تصویب و ابلاغ شد.

فرهادی افزود: پس از ابلاغ تعیین حریم مجموعه میراث جهانی باغ فین کاشان، هرگونه تخریب و دخل و تصرف در محوطه حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی مقرر، برابر مواد ۵۵۸ از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی جرم محسوب و مرتکبین مشمول مجازات‌های قانونی خواهند شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان هم با اشاره به اهمیت تعیین حریم مجموعه میراث جهانی باغ فین کاشان، گفت: براساس بند 12 ماده 3 قانون اساسنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور مصوب مجلس شورای اسلامی، یکی از وظایف این وزارتخانه تعیین حریم بناها، مجموعه‌ها، محوطه‌ها و تپه‌های تاریخی ثبت شده و ضوابط خاص معماری و طراحی داخل حریم است.

مهران سرمدیان افزود: باغ جهانی فین در تاریخ 15/ 9/ 1314 به شماره ۲۳۴ در ردیف آثار ملی ایران قرار گرفت و در سال 2011 به عنوان یکی از ۹ باغ ایرانی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

ایلنا




پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها