gardeshban.ir

اینفوگرافیک/ چه تعداد ایرانی امسال به ترکیه سفر کردند؟

بیش از ۴۱ میلیون گردشگر خارجی در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی در مجموع وارد ترکیه شده‌اند.
کد خبر: ۱۸۹۳۷
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸-1398 August 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
خبرگزاری آناتولی در اینفوگرافی آخرین آمار گردشگران خارجی ورودی به ترکیه را اعلام کرده است. بر اساس این آمار ۴۱ میلیون گردشگر خارجی در ۹ ماهه سال ۲۰۱۹ به شهرهای مختلف ترکیه سفر کرده‌اند که درآمد ترکیه از این تعداد گردشگر خارجی به بیش از ۲۶ میلیارد دلار رسیده است.

ترکیه با برنامه‌ریزی بلند مدت در حال دستیابی به جذب ۷۵ میلیون گردشگر و کسب ۶۵ میلیارد دلار سود از گردشگری در سال ۲۰۲۳ است.

مقایسه شمار گردشگران خارجی ترکیه در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نشان می‌دهد با وجود اینکه هنوز سال ۲۰۱۹ به پایان نرسیده اما شمار گردشگران خارجی ترکیه افزایش قابل توجهی داشته است. ترکیه در سال ۲۰۱۸ بیش از ۳۷ میلیون گردشگر خارجی جذب کرده بود اما این آمار در ۹ ماه سال ۲۰۱۹ به بیش از ۴۱ میلیون نفر رسیده است.

درآمد ترکیه از گردشگری نیز از ۲۲.۹۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به ۲۶.۶۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ رسیده است.

۵ کشوری که بیشترین گردشگر را در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۹ در ترکیه داشته‌اند به ترتیب روسیه، آلمان، انگلستان، بلغارستان و ایران هستند.

روسیه با ۵ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۷۷۴ نفر بیشترین گردشگر را در ترکیه داشته و پس از آن آلمانی‌ها با ۴ میلیون و ۹ هزار و ۳۳۷ نفر در رده دوم قرار گرفته‌اند.  انگلیسی‌ها با دو میلیون و ۱۹۸ هزار و ۱۵۰ نفر در رده سوم و شهروندان بلغارستان با یک میلیون و ۹۹۵ هزار و ۸۹۴ نفر در رده چهارم قرار گرفته‌اند.

در این بازه زمانی یک میلیون و ۶۴۰ هزار و ۲۸ نفر ایرانی نیز به ترکیه سفر کرده‌اند و به همین دلیل ایرانی‌ها در جایگاه پنجم بیشترین گردشگران خارجی ترکیه قرار دارند.  

اینفوگرافیک/ چه تعداد ایرانی امسال به ترکیه سفر کردند؟





پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها