gardeshban.ir

چگونه سهم بیشتری از گردشگری جهان را به دست آوریم؟

ایران جزو ۱۰ کشور برجسته باستانی٬ تاریخی و فرهنگی جهان است و جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد.
کد خبر: ۲۶۶۰۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
به گزارش گردشبان، ما در کشوری زندگی می‌کنیم که با سابقه تاریخی و تمدنی غنی خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این کشور با ذره ذره خاکش به نوعی روایتگر تاریخ تمدن بشر است و با توجه به همین موضوع براساس ضوابط یونسکو جزو ۱۰ کشور برجسته باستانی٬ تاریخی و فرهنگی جهان و از نظر جاذبه‌های طبیعی رتبه پنجم جهان را به خود اختصاص داده است.

ایران ما، این کشور ۴ فصل با تاریخی انکارناپذیر در هر نقطه خود درس‌هایی شنیدنی برای همه مردم جهان دارد و روز ۳۰ اردیبهشت به عنوان نمادی برای تأکید بر اهمیت بازدید از جاذبه‌های گردشگری ایران‌زمین و مرور تاریخ آن انتخاب شده است. این روز در تقویم ما با عنوان روز ایرانگردی و ایران‌شناسی شناخته می‌شود تا به ما یادآوری کند، قبل از سفر به هر نقطه جهان بهتر است کشور خودمان را به خوبی بشناسیم و با شناخت کافی از آن با زندگی گذشتگان خود آشنا شویم.

به این بهانه، سراغ یکی از کارشناسان حوزه گردشگری رفتیم تا از او بپرسیم چگونه می‌توان ایران را آن گونه که شایسته است به جهانیان معرفی کرد و تا به امروز تا چه اندازه در تحقق این امر موفق بوده ایم؟

هادی عربی‌گل مدرس و کارشناس هتلداری و گردشگری، در گفت‌وگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، به جایگاه قابل توجه ایران در میان کشور‌های برجسته باستانی، تاریخی و فرهنگی جهان اشاره و بیان کرد: متأسفانه تا امروز صنعت گردشگری ما نتوانسته به جایگاه شایسته خود برسد و درآمد ارزی کشور را بالا ببرد. این در حالی است که کشور ما جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بی‌شماری دارد که در سطح جهان کم‌نظیر هستند.

او افزود: امروز برخی کشور‌ها اگرچه گذشته تاریخی غنی ندارند، تلاش می‌کنند سهمی از صنعت گردشگری جهان داشته باشند.

این مدرس و کارشناس هتلداری و گردشگری اظهار کرد: به نظر من ضعف حوزه گردشگری کشورمان ناشی از کیفیت خدمات و تبلیغات است. ما در حوزه تبلیغات می‌توانیم با اصلاح روش‌های تبلیغی و ایجاد تور‌های مجازی به چند زبان، کشورمان را بیش از پیش به جهانیان بشناسانیم و دید آن‌ها نسبت به ایران را اصلاح کنیم.

عربی‌گل ادامه داد: اصلاح زمان تعطیلات هم یکی دیگر از راهکار‌های تقویت حوزه گردشگری کشورمان است. بهتر است که ما زمان تعطیلاتمان را با زمان تعطیلات بین‌المللی هم‌سو کنیم و تطبیق بدهیم تا سهم بیشتری از جهانگردی و گردشگری جهان به خود اختصاص دهیم. اصلاح خطوط حمل و نقلی نیز یکی دیگر از راهکار‌های معرفی مناسب و بیش از پیش ایران به جهانیان است.



باشگاه خبرنگاران
پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار