gardeshban.ir

پیگیری مطالبات مخاطبان/

ترکیش ایرلاین هنوز هزینه بلیط های کنسل شده را پرداخت نکرده است/ سازمان هواپیمایی کشوری بیشتر ملاحظه گری میکند تا مطالبه گری!

تاکنون چندین نفر از مسافران این هواپیمایی ترکیه در تماس با گردشبان عنوان کرده اند که با وجود پیگیری های مستمر موفق به دریافت وجه کنسلی نشده اند و دفاتر هواپیمایی بازپرداخت هزینه را مشروط بر دریافت هزینه از ترکیش ایرلاین میدانند
کد خبر: ۲۹۰۰۴
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹-1399 April 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
با  گذشت 4 ماه از لغو بسیاری از پروازهای خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت های اعمال شده در روزهایی که زمزمه ی بازگشایی مجدد مرزها و برقراری تمامی پرواز ها به گوش میرسد، ترکیش ایرلاین هنوز هزینه بلیط های کنسل شده و پرواز های انجام نشده را به مسافران خود پرداخت نکرده است .

ترکیش ایرلاین هنوز هزینه بلیط های کنسل شده را پرداخت نکرده است/ سازمان هواپیمایی کشوری بیشتر ملاحظه گری میکند تا مطالبه گری!

تاکنون چندین نفر از مسافران این هواپیمایی ترکیه در تماس با گردشبان عنوان کرده اند که با وجود پیگیری های مستمر موفق به دریافت وجه کنسلی نشده اند و دفاتر هواپیمایی بازپرداخت هزینه را مشروط بر دریافت هزینه از ترکیش ایرلاین میدانند .

دفتر ترکیش ایرلاین در تهران که پیش تر با تعدیل کارکنان ایرانی به بهانه کرونا حاشیه ساز شده بود، این بار در استرداد وجه پرواز های کنسل شده به مسافران و دفاتر هواپیمایی شانه خالی میکند.

سازمان هواپیمایی کشوری بیشتر ملاحظه گری میکند تا مطالبه گری/ انجمن دفاتر خدمات مسافری و گردشگری ایران فقط به فکر مصاحبه کردن است!

چند تن از مدیران دفاتر فروش خدمات گردشگری در گفت و گو با دیده بان گردشگری ایران گفتند: ترکیش و سایر ایرلاین های خارجی مدیریت زمان میکنند و از آب گل آلود ماهی میگیرند، با پرداخت نکردن پول مردم نقدینگی ایجاد کرده اند و از آن بهره میبرند. در ابتدا سیستم ترکیش برای استرداد باز بود اما هزینه آن پرداخت نمیشد، با گذشت یک ماه سیستم استرداد نیز بسته شده و حتی بخش بستانکاری و بدهکاری غیر فعال شده است، و در پیگیری ها اعلام شد در مدت 6 ماه پس از برقراری مجدد پرواز ها در این خصوص تصمیم گیری میشود.

بدهی ایرلاین های خارجی به آژانس های طرف قرارداد و مسافران نیازمند پیگیری حقوقی توسط سازمان هواپیمایی کشوری است که این سازمان بیشتر ملاحظه گری دارد تا مطالبه گری، انجمن  دفاتر خدمات مسافرت هوایی نیز بیشتر به دنبال مصاحبه کردن است ، هرچند آن ها بازوی اجرایی ندارند.

پیشتر رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از پیگیری بدهی شرکت‌های هواپیمایی خارجی به مسافران خبر داده بود که تاکنون به نتیجه نرسیده است و کماکان مشخص نیست چه زمانی امکان واریز پول مسافران فراهم می شود.

پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار