gardeshban.ir

بررسی/

آیا سفر باعث شیوع ویروس کرونا خواهد شد؟/ بررسی کارشناسی اظهار نظر وزیر گردشگری با توجه به توصیه های مرکز جهانی کنترل و پیشگیری بیماری ها

در حالی که تمامی فعالیت های روزمره مانند استفاده از حمل و نقل عمومی مترو و اتوبوس، حضور کارکنان ادارات در فضای سرپوشیده، برپایی تجمعاتی همچون کنکور و ... از سر گرفته شده است، آیا میتوان سفر را به عنوان عامل شیوع کرونا معرفی کرد؟
کد خبر: ۳۰۴۳۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 03
گردشبان (gardeshban.ir) :

روز گذشته و پس از اطلاعیه ستاد کرونا در خصوص پرهیز از سفر در تعطیلات پیش رو، علی اصغر مونسان در واکنشی به این اعلام نظر عنوان کرد: «در سطح ملی به کرات این موضوع مطرح است که سفر موجب تشدید کرونا می‌شود، در صورتی که رعایت نکردن فاصله اجتماعی، ازدحام و استفاده نکردن از ماسک، عامل اصلی شیوع است و سفر کمترین تأثیر را دارد.»


آیا سفر باعث شیوع ویروس کرونا خواهد شد؟/ بررسی کارشناسی اظهار نظر وزیر گردشگری با توجه به توصیه های مرکز جهانی کنترل و پیشگیری بیماری ها

مشخص است که در خانه ماندن بهترین راه برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا است، اما در حالی که تمامی فعالیت های روزمره مانند استفاده از حمل و نقل عمومی مترو و اتوبوس، حضور کارکنان ادارات در فضای سرپوشیده، برپایی تجمعاتی همچون کنکور و ... از سر گرفته شده است، آیا میتوان سفر را به عنوان عامل شیوع کرونا معرفی کرد و یا صرفا مانند تمامی اقدامات روزمره در صورت رعایت نکات بهداشتی و پروتکل ها بلامانع است ؟


در ا‌دامه تلاش شده است با بهره گیری از توصیه های مرکز بین المللی کنترل و پیشگیری بیماری ها CDC پاسخ این سوال داده شود. در گزارش این مرکز آمده است:

  - اگر احساس بیماری دارید و یا هرکدام از نزدیکان شما در ۱۴ روز گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده اند از سفر بپرهیزید.

  - اگر مقصد شما از نظر شیوع کرونا در درجه خطر قرار داشته باشد خطر ابتلا افزایش می‌یابد پس بهتر است از سفر به مناطق پر ریسک خود داری کنید.

  - اگر شما یا افراد خانواده تان دارای بیماری زمینه ای هستید بهتر است از سفر مانند سایر فعالیت های روزانه خطر افرین دوری کنید.

  اقدامات لازم سفری سلامت و ایمن

    - استفاده از ماسکی که دهان و بینی شما را بپوشاند
    - پرهیز از رابطه نزدیک و رعایت فاصله اجتماعی ۱.۵ متر با سایر افراد
    - مرتبا دست ها را شسته و یا از ضدعفونی کننده استفاده کنید
    - از ارتباط با افراد بیمار جدا خودداری کنید
    - از دست زدن به چشم ها، بینی و دهان جدا خودداری کنید

احتمال انتقال ویروس کرونا به گردشگران رابطه ای مستقیم به رعایت نکات بهداشتی توسط افراد و تاسیسات گردشگری و وسایل حمل و نقل مانند هواپیما ، اتوبوس و قطار دارد. با توجه به تدوین پروتکل های بهداشتی و همچنین نظارت بر اجرای دقیق در فرودگاه ها، هواپیما و قطار و ... و رعایت تمامی نکات بهداشتی در اماکن اقامتی و هتل ها میتواند تا حد زیادی در جلوگیری از انتقال بیماری موثر باشد.

به گزارش دیده بان گردشگری ایران، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها CDC مجموعه اقدامات بهداشتی لازم در‌هتل ها و اماکن عمومی را نیز به طور جداگانه اعلام کرده است، اما آنطور که از مجموعه توصیه ها میتوان برداشت کرد آن است که در صورت رعایت نکات بهداشتی توسط گردشگر و همچنین ارائه دهندگان خدمات گردشگری امکان انتقال ویروس به حداقل خواهد رسید. بنابر این ایده آل است به جای اعمال محدودیت ها برای سفر با اطلاع رسانی در خصوص پروتکل های بهداشتی و همچنین افزایش نظارت در‌کنار برقراری سفر و رونق گردشگری، احتمال انتقال ویروس را به حداقل رساند.


پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها