gardeshban.ir

موضوعاتی که باید مهمانداران از مسافران پنهان کنند!

آیا تا به حال درباره وظایف مهمانداران اندیشیده یا تحقیق کرده‌اید؟
کد خبر: ۳۴۱۱۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹-1399 September 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
بسیاری از ما اطلاعات کمی درباره این شغل سخت داریم. آن‌ها وظایفی بسیار مهم و حیاتی دارند که برملا نکردن برخی اطلاعات از جمله آن‌ها است. در این مقاله به این رموز پی می‌بریم.

بسیاری از مسافران اطلاعات کمی درباره مهمانداران دارند. شما گمان می‌کنید وظیفه آن‌ها کشیدن چمدان‌های سنگین داخل راهرور یا سرو غذا و نوشیدنی است؛ اما وظایف آن‌ها خیلی فراتر آن چیزی است که می‌اندیشید. مهماندار، خدمتکار یا پیشخدمت شما نیست. آن‌ها پول نمی‌گیرند تا چمدان شما را در کابین بالای سرتان بگذارند. در واقع وظیفه اصلی یک مهماندار این است که هواپیما را امن نگه دارد و مطمئن باشد که مسافران در امنیت به سر می‌برند. همچنین گمان می‌کنید از هر چیزی که در داخل هواپیما رخ می‌دهد باخبر هستید؛ پس درخواست‌های آن‌ها را مبنی بر برداشتن لپ‌تاپ از روی میز تاشو نادیده می‌گیرید. چرا؟ چون فکر می‌کنید اگر به حرف‌هایشان گوش ندهید هیچ اتفاق بدی نمی‌افتد.

اما اگر از حرف‌های آن‌ها پیروی نکنید، اتفاقاتی می‌افتد که فکرش را هم نمی‌کنید. برای مثال طی تربولانس‌های شدید ممکن است لپ‌تاپ از روی میز تاشو پرت شده و به سر کسی اصابت کند. جلوگیری از اتفاقات احتمالی و هشدار دادن به مسافران تنها یکی از توانایی‌های مهمانداران است؛ اما زمانی که درباره خطرات از مهمانداران سوال می‌پرسید، مسائل زیادی وجود دارد که نمی‌توانند برملا کنند تا مبادا به وحشت بیفتید یا نگران شوید. یا اصلا ممکن است جزو پرتکل باشد. آیا می‌دانستید تنها مهمانداران این قدرت را دارند تا پرواز شما را به صورت مجانی ارتقاع دهند؟ و اینکه آن‌ها می‌توانند این کار را بدون هیچ توضیحاتی انجام دهند؟ و اینکه می‌توانند شما را محک بزنند تا در مواقع اضطراری از شما کمک بگیرند؟

خوشبختانه، شما خواننده عزیز دیگر خالی از اطلاعات وارد هواپیما نمی‌شوید؛ چراکه ما ۲۵ نکته‌ای را که مهمانداران سعی در پنهان کردن از مسافران دارند، برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم. حالا دیگر شما این رازها و دلایل پنهان نگه‌داشتنشان را می‌دانید.

۲۵. لپ‌تاپ شما می‌تواند به دیگران آسیب بزند

ما همیشه از اینکه مهمانداران موقع بلند شدن یا نشستن هواپیما به ما می‌گویند که لپ‌تاپ یا دیگر وسایل الکترونیکی خود را خاموش کنیم یا برداریم متنفریم؛ اما بیشتر ما نمی‌دانیم که دلیل دیگری علاوه بر ایجاد اختلال در سیگنال‌های رادیویی خلبان وجود دارد. خب، این چیزی است که آن‌ها به شما نمی‌گویند تا نترسید.

بر اساس The Daily Meal وسایل الکترونیکی می‌توانند پرتاب و در مواقع تربولانس‌های شدید باعث ایجاد آسیب شوند. هرچیزی ممکن است از روی میز تاشو پرتاب شود؛ بنابراین اگر به حرف‌های مهماندار گوش ندهید ممکن است وسیله فرد دیگری بر سر شما فرود آید.

۲۴. میزهای تاشو کثیف‌ترین شی در هواپیما هستند

چیزی که مهمانداران از مسافران پنهان می‌کنند این است که احتمالا میز تاشو کثیف‌ترین چیز در هواپیما است، حتی کثیف‌تر از دستشویی. این میز پر از جرم و میکروب است زیرا مسافران همه جور وسایلی را روی آن قرار می‌دهند. آن ها پاها و سرشان را روی آن می‌گذارند و حتی نوزادانشان را روی آن عوض می‌کنند.

طبق آزمایش، این میزها در هر سانتی‌متر ‌مربع، دارای ۲۱۵۵ واحد تشکیل کلنی (CFUs) هستند.
اگر غذایتان روی این میزها افتاد هرگز آن را نخورید.

۲۳. آن‌ها می‌دانند چطور برای ایجاد امنیت یک stack بسازند

اول ببینیم که stack چیست؟ این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که مهمانداران یک وسیله خطرناک را در هواپیما پیدا می‌کنند و آن را جایی در هواپیما قایم می‌کنند تا از انفجار یا سوراخ شدن آن جلوگیری شود.

آن‌ها کجا آن وسیله خطرناک را قایم می‌کنند؟ براساس گزارش Electronic Urban Report این مسئله‌ای است که مهماندارن نمی‌توانند برملا کنند و بسیار محرمانه است.

این مسئله‌ای است که مهمانداران از مسافران پنهان می‌کنند تا اگر واقعا وسیله‌ای در هواپیما بود مسافران از کار مهمانداران سر در نیاورند که اگر متوجه شوند در هواپیما آشوبی به پا می‌شود.

۲۲. مهمانداری برای سلامتی خطرناک است

مسئله دیگری که مهمانداران از مسافران پنهان می‌کنند این است که سلامت آن‌ها در این شغل در خطر است. آن‌ها باید این موضوع را پنهان نگه دارند تا مبادا مسافران فکر کنند سلامت آن‌ها نیز حین سفر در خطر است.

Business Insider Australia طی یک تحقیق ۲۷ شغل را پرخطرترین شغل‌ها برای سلامتی اعلام کرده است که در بین آن‌ها مهمانداری در رتبه دوم قرار دارد.

سه خطر اصلی این شغل شامل قرار گرفتن در معرض آلودگی و عفونت و سوختگی، بریدگی، گزیدگی و نیش‌های خفیف است.

۲۱. مهمانداران وظایفی فراتر از سرو نوشیدنی دارند

اتفاقات بسیاری ممکن است در ارتفاع ۱۱۲۷۷ متری از زمین رخ دهد. و چه کسی مسئول رسیدگی به این مشکلات است؟ مهمانداران زیرا آن‌ها آموزش دیده‌اند تا به هر قیمتی از کابین محافظت کنند. زمانی که شما در حال خرناس کشیدن هستید آن‌ها جانشان را در معرض خطر می‌گذارند و با بیشترین احتیاط موقعیت را کنترل می‌کنند.

همان طور که یکی از مهمانداران می‌گوید:

ما متخصصانی هستیم که بسیار حرفه‌ای تعلیم دیده‌ایم تا از جان شما محافظت کنیم نه اینکه تنها برای شما آبمیوه سرو کنیم. تعلیمات ما غیرقابل توصیف هستند. تا زمانی که تجربه‌اش نکنید متوجه سخت بودنش نمی‌شوید.

برای مثال اگر لپ‌تاپ شما در قفسه بالای سرتان آتش بگیرد وظیقه مهمانداران است تا آن را خاموش کنند.

۲۰. آن میز تاشو تنها وسیله کثیف داخل هواپیما نیست

مهمانداران هیچوقت به مسافران نمی‌گویند که صندلی‌ها چقدر کثیف هستند. اگر بگویند هیچکس دیگر روی آن‌ها نمی‌نشیند. صندلی‌ها در فواصل پروازها تمیز نمی‌شوند و تنها برای اینکه غذا یا چیزهای دیگر را از رویشان بردارند آن‌ها را شانه می‌کشند. بنابراین صندلی‌ها کلی میکروب دارند. برای اینکه از مریضی دور باشید بهتر است شلوار بپوشید. حتی اگر بیرون دمای هوا ۹۸ درجه سانتی‌گراد بود هرگز در هواپیما شلوارک نپوشید.

همانطور که یک مهماندار به Reader’s Digest گفته است، هواپیما‌ها کثیف هستند:

زیرا اغلب تمیز نمی‌شوند. وقتی با شلوارک روی صندلی می‌نشینید هرگز به ذهنتان خطور نمی‌کند که نفر قبلی با آن چکار کرده است.

۱۹. زنگ‌ها راهی برای برقراری ارتباط میان خلبانان و خدمه هستند

هنگام پرواز مدام صدای زنگ می‌شنویم. هدف این زنگ‌ها چه هستند؟ خب این همان چیزی است که مهمانداران از مسافران پنهان می‌کنند. اما ما حقیقت را می‌دانیم. زنگ‌ها راه ارتباطی میان خلبانان و خدمه هستند. براساس Reader’s Digest، یک زنگ از سوی خلبان به مهمانداران این هشدار را می‌دهد که یک تربولانس در پیش است.

زمانی که هواپیما به ارتفاع ۳۰۴۸ متری می‌رسد شما صدای دو زنگ را می‌شنوید. اما زمانی که تعداد زنگ‌ها به سه یا چهار برسد، به معنای خطر است. خلبان به مهمانداران درباره هوای توفانی یا حتی بدتر می‌گوید. سه زنگ، همچنین، به معنای این است که مهمانداران سعی دارند به خلبان بگویند که یکی از مسافران بسیار مریض است و به کمک فوری نیاز دارد.

۱۸. قرار نیست مهمانداران در رابطه با چمدان‌ها به شما کمک کنند

مهمانداران زندگی شاهانه‌ای ندارند. آن‌ها ساعتی حقوق می‌گیرند که براساس Business Insider چیزی بین ۱۸ تا ۲۰ دلار است. و اینکه آن‌ها تنها برای زمان‌هایی که پرواز دارند حقوق می‌گیرند. این بدان معنا است که در زمان سوار یا پیاده شدن مسافران حقوق برای آن‌ها حساب نمی‌شود. براساس Uvisor آنچه که آن‌ها از مسافران پنهان می‌کنند این است که وظیفه ها آن‌ها کمک به مسافران برای قرار دادن چمدان‌های سنگین در کابین نیست.

اگر هنگام انجام این کار آسیب ببینند اتحادیه مهمانداران مسئولیت آن‌ها را برعهده نمی‌گیرد.
بنابراین اگر دیدید که یک مهماندار به مسافری در حمل چمدان‌هایش کمک می‌کند، نشاندهنده لطف و مهربانی او است. و اگر دیدید که یک مهماندار به شما کمک نمی‌کند، حالا دیگر دلیلش را می‌دانید.

۱۷. منابع تامین آب برای آشامیدن مناسب نیستند

اگر مسافران سفارش قهوه دهند مهمانداران با فروتنی آن را در اختیارشان می‌گذارند. اما هرگز به شما نمی‌گویند که تامین آب هواپیما تمیز نیست و تانکرهای آب قدیمی و پر از باکتری هستند. اگر مسافری سفارش قهوه دهد، مسلما این چیزی نیست که بخواهد بشنود.

براساس Business Insider، مهمانداران هرگز آب نمی‌نوشند یا چیزهایی که با آب درست شده باشند را مانند یخ نمی‌خورند.

زیرا قهوه داغ است و می‌تواند برخی میکروب‌ها را از بین ببرد. اما مهمانداران این ریسک را نمی‌کنند. آن‌ها برای خوردن قهوه به ترمینال فرودگاه می‌روند یا اینکه همیشه همراه با خود بطری آب دارند.

۱۶. دلیل اصلی استقبال مهمانداران از شما

یک دلیل برای استقبال مهمانداران از مسافران هنگام سوار شدن وجود دارد. براساس Huffington Post آن‌ها شما را بررسی می‌کنند. اگر شما بدنی ورزیده و متناسب داشته باشید، این را در ذهن نگه می‌دارند تا درصورتی که در مواقع امنیتی یا تخلیه ضروری به کمک نیاز داشته باشند به سراغ شما بیایند.

اگر بنظر عجول بیایید و با آن‌ها ارتباط چشمی برقرار نکنید، حواسشان به شما خواهد بود.

اگر به نظر عصبی بیایید بعدا با شما صحبت می‌کنند تا ببینند آیا ترس شما ناشی از ترس از پرواز است و اینکه شما را آرام کنند. ارزیابی کردن شما یکی از مهم‌ترین مسائلی است که مهمانداران از شما پنهان می‌کنند.

۱۵. یک مهماندار مسئول کودکان بدون همراه هستند

برخی کودکان مدرسه‌ای می‌توانند بدون محافظ یا والدینشان سوار هواپیما شوند. در واقع آن‌ها تنها سفر می‌کنند اما مسئولیت جان و امنیت آن‌ها با مهمانداران است.

براساس گفته‌های یکی از مهمانداران، مهمانداران از والدین می‌خواهند تا فرزندانشان را به کلی وسیله سرگرم‌کننده مجهز کنند تا حین پرواز عصبی نشوند.

این یعنی یک کیف پر از کتاب، بازی، فیلم‌های دانلوشده داخل iPad یا لپ‌تاپ، غذاهای موردعلاقه‌شان و هر چیز دیگری که آن‌ها را طی پرواز سرگرم نگه دارد.

۱۴. مهمانداران باید ساعت مچی داشته باشند

مهمانداران باید هنگام انجام وظیفه ۲ ساعت داشته باشند. این ساعت‌ها تنها برای آگاهی از زمان نیست. این ساعت‌ها در مواقع اضطراری لازم می‌شوند. مهمانداران برای اینکه کنترل وظایف را در مواقع سخت در دست داشته باشند، زمانی که اتفاقی ناگهانی رخ می‌دهد زمان را ارزیابی و طول مدت را مشخص می‌کنند تا بعدا بتوانند آن را گزارش دهند.

براساس The Telegraph مهمانداران به دو ساعت مچی برای بکاپ گرفتن نیاز دارند. اگر مهمانداران یکی از ساعت‌ها را جا بگذارند می‌توانند به راحتی از ساعتی دیگر که در چمدانشان قرار دارد استفاده کنند.
پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار