gardeshban.ir

عکس‌ها و تصاویر تبلیغاتی گردشگری ضابطه‌مند می‌شوند

مدیر‌کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری گفت: «برای اولین‌بار "راهنمای تولید ویدئوهای تبلیغاتی گردشگری" و "راهنمای تولید عکس‌های تبلیغاتی گردشگری" در دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری، تدوین و به ادارات کل استانی ابلاغ شده است.»
کد خبر: ۳۵۰۸۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۹-1399 October 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
 
به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمد قاسمی روز یکشنبه ۷ دی‌ماه با بیان این خبر، گفت: «یکی از برنامه‌های اصلی این دفتر در زمان شیوع ویروس کرونا، ارتقای کمی و کیفی اقلام تبلیغاتی به‌ویژه در حوزه ویدئو و عکس برای استفاده مؤثر و اثر‌بخش در دوران پسا‌کرونا بوده است.»

او افزود: «با توجه به اهمیت محصولات ویدئویی و عکس‌های تبلیغاتی گردشگری به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین ابزار بازاریابی برای ایجاد و بهبود تصاویر مقاصد گردشگری و بر اساس نتایج حاصله از ارزیابی و آسیب‌شناسی اقلام تبلیغاتی تولید شده در استان‌های مختلف کشور، بر آن شدیم تا "راهنمای تولید ویدئوهای تبلیغاتی گردشگری" و "راهنمای تولید عکس‌های تبلیغاتی گردشگری" را با هدف آشنایی هر چه بیشتر مدیران و کارشناسان ادارات کل استانی با ویژگی‌ها و شاخصه‌های مختلف نمونه‌های برتر این قبیل اقلام تبلیغاتی در کشورهای پیشرو تدوین و برای اجرا ابلاغ کنیم.»

مدیر‌کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری خاطرنشان کرد: «دو  ضابطه مورد اشاره دارای ماهیت اجرایی بوده و به صورت گام به گام تنظیم شده است و انتظار می‌رود در صورت به‌کارگیری دقیق آن‌ها توسط کارشناسان ذی‌ربط ستادی و استانی در آینده‌ای نزدیک شاهد ارتقای کیفیت این بخش مهم از اقلام تبلیغاتی باشیم.»

او ادامه داد: «اصول و توصیه‌های این راهنماها مشخصا به جنبه‌­های تکنیکی همچون دارا بودن استراتژی مشخص، برخورداری از سناريوی قدرتمند، استفاده از تنوع  نماها، خلاقيت در تدوين و کادر‌بندی، بهبود و اصلاح نور و رنگ و رعایت نكات لازم در به‌كارگيری نريشن، زيرنويس، موسيقی و اصوات طبيعی می­‌پردازد.»

قاسمی اظهار کرد: «علاوه بر جنبه‌­های تکنیکی، ابعاد محتوایی موضوع، نظیر حضور افراد تأثير‌گذار در آثار تولیدی، نمايش گردشگری تجربه‌محور، توجه کافی و مناسب به غنای فرهنگی و تاريخی كشور و تأکید ویژه بر تنوع كم‌نظير آداب و سنن و رسوم مردمان نیز مد نظر قرار گرفته است.»

او یادآور شد: «از این پس رعایت مفاد و اصول این دو راهنما به‌عنوان معیار اصلی ارزیابی عملکرد استان‌ها در حوزه تولید محصولات ویدئویی و عکس‌های تبلیغاتی گردشگری در نظر گرفته خواهند شد، لذا از این حیث رعایت آن‌ها مهم و لازم‌الاجرا است.»
پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار