گردشبان (gardeshban.ir) :
بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان شرقی، روز سهشنبه ۱۰ فروردینماه ۱۴۰۰ با حضور ولی تیموری معاون گردشگری کشور، سیدجواد موسوی مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، علی جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان شرقی، پروژه دیجیتال مارکتینگ استان رونمایی شد.
ولی تیموری در این مراسم ضمن تسلیت درگذشت ناگهانی محمدرضا الهامی کارشناس صنایعدستی ادارهکل استان، از اقدامات و عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی طی ایام نوروز قدردانی کرد و گفت: «حفظ سلامت سفر و گردشگری وظیفه مهم و اصلی ما است که خوشبختانه آذربایجان شرقی براساس عملکرد خود طی ایام نوروز پیشتاز در تحقق این امر و جلب اعتماد مردم در حوزه ارائه خدمات گردشگری است.»
معاون گردشگری کشور ادامه داد: «تأسیسات و واحدهای گردشگری با درایت همیشگی خود این امر مهم را درک کردهاند و به این تفکر جمعی رسیدهاند که رعایت نکردن الزامات و پروتکلهای بهداشتی در وهله اول بزرگترین مشکلات را به حوزه گردشگری وارد و فعالان این حوزه را با مشکلات عدیدهای مواجه میکند.»
او با تأکید به اینکه مردمداری میبایست، سرفصل تمامی اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر و همچنین فعالان حوزه گردشگری قرار گیرد، گفت: «با توجه به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر امسال همکاری تنگاتنگی با ستاد مقابله با کرونا دارد، لذا مهربانی و گشادهرویی همکاران ستاد اجرایی خدمات سفر در راستای انجام کامل اصول و پروتکلهای بهداشتی در سفرها تا رسیدن به مقصد سلامتی برای تمامی هموطنان، امری ضروری است.»
تیموری با اشاره به اینکه گردشگری اقتصاد مویرگی برای توسعه و کارآمدی هر منطقه و کشور است، ادامه داد: «باید توجه داشت که ایران و بهخصوص استان آذربایجان شرقی دارای ظرفیتهای متعدد در سه حوزه میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی است که میبایست با افزایش محصولات گردشگری در این استان علاوه بر معرفی ظرفیتها، در اقتصاد آن گردشگری را به عنوان یکی مهمترین منابع سود ده تبدیل کرد.»
او در ادامه پروژه دیجیتال مارکتینگ آذربایجان شرقی را پروژهای درخور و ارزشمند در راستای معرفی جامع ظرفیتهای سرتاسر استان عنوان کرد و گفت: «توجه به این نکته الزامی است که گردشگری نباید صرفاً متمرکز بر نقطهای ویژه و شناخته شده باشد، آذربایجان شرقی در سرتاسر منطقه خود دارای ظرفیتهای غنی در حوزههای آداب و رسوم، اقلیم، گردشگری سلامت، صنایعدستی، محصولات روستایی و ... است که معرفی آنها و تعریف مسیر گردشگری براساس این ظرفیتها امری ضروری است که پروژه دیجیتال مارکتینگ استان با فراهمسازی عکسها، کلیپها و تورهای ۳۶۰ درجه مجازی این امکان را فراهم کرده است.»
تیموری با بیان اینکه پروژه دیجیتال مارکتینگ آذربایجان شرقی نقش مؤثری در توسعه گردشگری شمال غرب کشور خواهد داشت، ادامه داد: «با توجه به تعریف مسیر گردشگری شمالغرب و غرب کشور که شامل ۹ استان و محوریت آذربایجان شرقی است، لذا اجرای این پروژه و فراهمسازی فرصت آشنایی و تحقیق مصور و مستند از جاذبههای سرتاسر استان برای گردشگران نقش مؤثری در تعیین هدف و مقصد گردشگران این مسیر گردشگری خواهد داشت.»