گردشبان (gardeshban.ir) : چمدان شما یکی از مهمترین بخش های سفرشماست از این رو نیاز است اطلاعاتی درباره قوانین حمل بار، کالاهای ممنوعه و همچنین اضافه بار ایرلاینی که با آن پرواز می کنید بدانید. پس اگر هواپیمایی سپهران را برای پرواز خود انتخاب کردید بهتر است با مطالعه این مقاله به سفر بروید.
معرفی شرکت هواپیمایی سپهران ایر
هواپیمایی سپهران یکی از جوان ترین شرکتهای هواپیمایی در عرصه پروازی است. این شرکت هواپیمایی در تیر ۱۳۹۵ تاسیس شد و در بهمن همان سال به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. اگرچه هواپیمایی سپهران در سال ۱۳۹۰ به عنوان یک شرکت سهامی خاص ثبت شد اما پس از ۵ سال توانست گواهینامه صلاحیت پروازی برای فعالیت مسافربری، باربری و محصولات پستی را کسب کرد. یکی از اهداف مهم شرکت هوایی سپهران تقویت ارتباط استانهای جنوبی بوده است از این رو یکی از مراکز اصلی این شرکت هوایی در شیراز قرار داد.
ناوگان هوایی سپهران ایر
اگرچه در اوایل ناوگان این شرکت هواپیمایی قدیمی بود و همین امر یکی از دلایل مهمی بود برای تاخیر از زمان تاسیس تا اخذ مجوز پرواز، اما با به روز کردن و به کارگیری نیروی جوان و متخصص اعتماد مسافران را جلب کرد.
لوگویی که بر روی بدنه ناوگان این ایرلاین نقش بسته از پرنده اساطیری ققنوس الهام گرفته شده است و رنگ سازمانی آن در سال ۹۸ از رنگ نارنجی به رنگ قرمز تغییر داده است.
مقرارت حمل بار شرکت هواپیمایی سپهران ایر
یکی از مهمترین قسمتهای سفر وسایل مورد نیازی است که همراه خود به سفر میبرید یا سوغاتی و خریدهای شماست که میخواهید با خود بیاورید بنابراین دانستن قوانین حمل و نقل ایرلاینی که با آن پرواز میکنید یکی از قسمت های مهم سفر است تا با خیال آسوده از سفرتان لذت ببرید و دیگر نگران بار اضافه و پرداخت جریمه آن نباشید. قوانین حمل و نقل در سپهران ایر به صورت جدوال زیر اعمال میشود.
شرکت هواپیمایی سپهران علاوه بر بار تحویلی به عنوان چمدان با جامعه دان مقداری نیز به عنوان بار دستی در نظر گرفته است که مسافر میتواند به صورت رایگان به داخل کابین ببرد. البته حمل بار دستی نیز دارای قوانید مخصوص به خود میباشد که در جدول زیر آمده است:
به یاد داشته باشید، تمام وسایلی که میتوانید به داخل کابین هواپیما ببرید باید دارای لیبل بار دستی باشد که نشان دهد این بار مورد بازرسی قرار گرفته و میتواند وارد کابین هواپیما شود. لیست اقلام قابل حمل به داخل کابین را میتوانید در جدولی تحت همین عنوان در ادامه مقاله مشاهده کنید.
اضافه بار هواپیمایی وارش ایر
اضافه بار هواپیمایی تابان ایرهزینه اضافه بار شرکت هواپیمایی سپهران ایر
اگر میزان باری که در فرودگاه مبدا شما بیشتر از مقدار مجازی باشد که در بلیط شما ثبت شده باشد، تنها در صورت پرداخت هزینهای به عنوان هزینه اضافه بار میتوانید بار خود را به قسمت پذیرش جهت حمل تحویل دهید. اگرچه میزان پرداخت جریمه در ایرلاین های مختلف و با توجه به شرایط متفاوتی چون کلاس پروازی و مقصد شما متفاوت است اما میتوان جدول زیر را در اکثر مواقع معیار قرار داد.
کالاهای ممنوعه
در قوانین هواپیمایی کالاهای ممنوعه به کالاهایی گفته میشود حمل آن ها یا در چمدان یا به عنوان بار دستی یا در هر دو صورت به دلیل ماهیت تهدید آمیز بودنشان ممنوع میباشد. در زیر میتوانید لیستی از چنین اقلامی را مشاهده کنید:
لازم به ذکر است استفاده از رادیوهای گیرنده و فرستنده ها و تلویزیون های گیرنده توسط مسافران درطول پرواز در کلیه پروازهای هواپیمایی سپهران به علت ایجاد اختلال در تجهیزات ارتباطی هواپیما ممنوع است. اما استفاده از رایانه و تلفن همراه در حالت پرواز اختلالی ایجاد نمیکند.کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی سپهران ایر
هواپیمایی سپهران فقط دارای یک نوع کلاس پروازی اکونومی میباشد. اما دارای دو نوع صندلی میباشد: صندلی عادی و صندلیهای کامفورت(comfort).
تفاوت صندلیهای هواپیمایی سپهران در این است که مسافرانی که صندلیهای کامفورت را برای پرواز خود خریداری میکنند از فضای بیشتری نسبت به مسافرانی که صندلی های عادی خریدای کرده اند بهره میبرند.
از آنجایی که شعار اصلی این هواپیمایی قول کمتر و عمل به وطایف خود به بهترین نحو بوده است همیشه سعی برآن دارد که علاوه بر رعایت کردن استاندارهای بینالمللی، امنیت و راحتی را برای مسافرانش به ارمغان بیاورد از این رو با برگذاری کلاسهای مهمانداری و خلبانی تلاش میکند تا کارکنان خود را به علم روز دنیا مجهز کند.
لازم به ذکر است هواپیمایی سپهران علاوه بر جابهجایی مسافر، در ارسال بار به تمام نقاط ایران فعالیت میکند.مقررات ابطال و استرداد بلیط هواپیما سپهران ایر
زمان خاتمه پذيرش مسافر در پروازهای خارجی ۱ ساعت قبل از پرواز و در پروازهای داخلی ۳۰ دقيقه قبل از پرواز است. پروازهای شرکت هواپیمایی سپهران به دليل دير رسيدن مسافر تاخير نخواهند داشت و بلیط مسافرانی كه در ساعت مقرر به باجه پذيرش مراجعه نكنند باطل خواهدشد. بنابراين توصيه می كنيم در پروازهای بينالمللی حداقل ۳ ساعت و در پروازهای داخلی ۲ ساعت قبل از پرواز به فرودگاه مراجعه نماييد.