gardeshban.ir

بررسی سرزمین کاروانسراها در استان سمنان برای ثبت در یونسکو

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از ارزیابی یونسکو برای ثبت جهانی سرزمین کاروان‌سراها در شهرستان میامی این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۲۴۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
حمیدرضا دوست‌محمدی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، در جریان بازدید از کاروان‌سراهای شهرستان میامی، ملقب به سرزمین کاروان‌سراها، از بررسی این آثار تاریخی برای حضور ارزیاب سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) خبر داد. وی با اشاره به ۱۰ کاروانسرای تاریخی شهرستان میامی و برخورداری آن‌ها از شرایط کافی برای ثبت جهانی، اذعان داشت:

وجود کاروانسرای میامی، سپنج (جهان‌آباد)، مجموعه کاروان‌سراهای میاندشت شامل سه کاروان‌سرا، کاروانسرای عباس‌آباد، الحاک، صدرآباد، محمدآباد پل ابریشم و سنگی شریف‌آباد، نشانگر اهمیت تاریخی این شهرستان و شکوه معماری ایران است.

دوست‌محمدی با توصیف این کاروان‌سراها به‌عنوان سرمایه‌ای گران‌قیمت برای استان سمنان، همکاری دستگاه‌های اجرایی و مالکان کاروان‌سراها را برای حفاظت و مرمت از این آثار تاریخی امری ضروری دانست و بر نقش آن بر توسعه شهرستان تاکید کرد. وی در این رابطه افزود:

از دیگر جاذبه‌های تاریخی شهرستان میامی، مسجد جامع فرومد، آرامگاه شیخ حسن جوری و شاعر نام‌آور ایران ابن یمین فریومدی است.

شایان ذکر است که شهرستان میامی دارای چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری است. به‌دلیل اقلیم منحصربه‌فرد منطقه و گذر کاروان‌ها و مسافران بسیار در گذشته، بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرای ایران در این شهرستان قرار دارد.
پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار