gardeshban.ir

طرز تهیه شيريني نازک قزويني؛ خوشمزه و پر خاصیت

شيريني نازک قزويني، يک شيريني کم شيرين است که مي توانيد آن را در کنار چاي يا شربت سرو کنيد.
کد خبر: ۴۴۶۳۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
شيريني نازک قزويني، يک شيريني کم شيرين است که مي توانيد آن را در کنار چاي يا شربت سرو کنيد. اگر شما هم دستي در شيريني پزي داريد و دوست داريد تا انواع شيريني ها را خودتان در منزل تهيه کنيد؛ شيريني نازک قزويني را فراموش نکنيد. 



لازم به ذکر است که بگوييم استان قزوين يکي از قطب هاي شيريني پزي ايران است. انواع و اقسام شيريني هاي مختلف و انواع باقلوا آن هم با بهترين کيفيت در قنادي هاي اين شهر به وفور توليد مي شود. ما در اين مقاله به آموزش شيريني نازک قزويني مي پردازيم. 


مواد لازم شيريني نازک قزويني

تخم مرغ۲ عدد
شکر۴۰۰ گرم
وانيل نوک قاشق چايخوري
کره يا روغن جامد۴۵۰ گرم
بکينگ پودر۲ قاشق چايخوري
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوري
ماست۱۵۰ گرم
خميرمايه۱ قاشق چايخوري
آرد قنادي۱ کيلوگرم
پودر پسته۱۰۰ گرم
جوز هندي رنده شده۱ عدد کوچک
هل پودر شده۱ قاشق چايخوري
نمک۴/۱ قاشق چايخوري
روغن مايع به ميزان لازم

طرز تهيه شيريني نازک قزويني 

مرحله اول

براي تهيه شيريني خوشمزه نازگ به روش قزويني ابتدا ۵۰۰ گرم از آرد قنادي را با نمک و بکينگ پورد مخلوط کنيد. حالا آرد را سه مرتبه متوالي با الک قنادي الک کنيد. الک کردن آرد در قنادي بسيار اهميت دارد و به هيچ وجه نبايد اين مرحله را بي خيال شويد.

مرحله دوم

به روش بن ماري و بر روي بخار کتري کره را ذوب کنيد. سپس کره آب شده را داخل ظرف همزن بريزيد و آن را با قدرت هم بزنيد. اين کار را تا جايي ادامه دهيد تا رنگ کره به کرم تغيير کند. ۳ قاشق آرد الک شده را به کره آب شده اضافه کنيد.

مرحله سوم

کره و آرد را هم بزنيد. حالا تخم مرغ ها را تک تک در يک کاسه جدا شکسته و هربار يک تخم مرغ را به مواد اضافه کرده و حسابي هم بزنيد. البته بايد هربار بعد از اضافه کردن تخم مرغ، ۳ قاشق آرد الک شده نيز اضافه کنيد.

مرحله چهارم

اين روش باعث مي شود تا خمير شيريني به اندازه مطلوب سفت شود. البته بهتر است بعد از اضافه کردن دومين تخم مرغ، وانيل را نيز به خمير شيريني اضافه کنيد. اين مخلوط بايد کاملا صاف و يک نواخت شود.

مرحله پنجم

البته اگر همزن هم نداشته باشيد مي توانيد با سرعت بالا خمير را هم بزنيد. حالا بايد خامه را به خمير اضافه کنيد. البته باز هم بايد کمي آرد اضافه کنيد و همچنان خمير را هم بزنيد. حالا کمي ماست اضافه کرده و دوباره هم مي زنيم.

مرحله ششم

مقداري از آرد باقي مانده است. باقي آرد را نيز به خمير اضافه مي کنيد. اين بار بايد با ورز دادن مواد خمير را به شکلي يکسان مخلوط کنيد. نشانه اين که خمير را به خوبي به عمل آورده ايد اين است که در اين مرحله کاملا نرم بشود و به دست نچسبد.

مرحله هفتم

در اين مرحله بايد اين خمير را درون يک پلاستيک فريزر بريزيد و به خوبي بپوشانيد. حالا بايد مواد داخل شيريني را آماده کنيد. ۲۰۰ گرم کره را با ۴۰۰ گرم آرد، هل و جوز هندي ساييده شده و پودر پسته مخلوط کنيد. 

مرحله هشتم

بعد از اينکه مواد به خوبي با هم مخلوط شدند، مي بينيد که ذرات آن به شکل خرده هاي نان درآمده است. بعد از آماده کردن خمير و همين طور مواد داخل شيريني نازک قزويني بايد شيريني را به شکل سنتي بپيچيد.

مرحله نهم

قبل از شروع به کار فر را بر روي حرارت ۱۸۰ درجه قرار داده و بگذاريد تا فر از قبل گرم شود. کاغذ روغني را در سيني فر پهن کنيد و رويش را با کمي روغن مايع چرب کنيد. خمير را به چهار قسمت تقسيم کنيد.

مرحله دهم

هر کدام از اين قسمت ها يک رول از شيريني است. سطح صافي را آرد بپاشيد و سپس خميرها را به شکل مربعي و به ضخامت ۲ ميلي متر پهن کنيد. حالا بايد روي اين خميرهاي مربع شکل را با موادي که براي درون شيريني آماده کرده ايد بپوشانيد.

مرحله يازدهم

براي اين که اين مواد به خوبي بر روي خمير بچسبد نياز است تا کمي با دست بر روي آن فشار دهيد. حالا اين خمير را به آرامي رول کنيد. بعد از اين که رول شيريني آماده شد بايد آن را با چاقو به اندازه دلخواه برش بدهيد.

مرحله دوازدهم

سپس خمير شيريني را روي سيني بچينيد. شيريني ها را بعد از پخته شدن از فر خارج کنيد و اجازه دهيد تا کمي سرد شود. سپس مي توانيد آن را از روي قالب جدا کرده و در ظرف مورد نظرتان بچينيد و سرو کنيد.

پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار