gardeshban.ir

تمهیدات سازمان راهداری برای بازگشت زمینی زائران اربعین

یک مقام مسئول گفت: بر اساس مصوبه ستاد اربعین نحوه محاسبه بلیت در ایام اربعین تابع ایام اربعین سال گذشته است.
کد خبر: ۴۵۴۳۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۰-1400 July 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
داریوش باقر جوان در برنامه زنده تلویزیونی در توضیح تمهیدات بازگشت زمینی زائران اربعین حسینی گفت: بر اساس تصمیمات کشور عراق ورود و حضور در مراسم اربعین سال ۱۴۰۰ فقط از طریق هوایی میسر بود.

او ادامه داد: ولی برای بازگشت تنها مرز مهران باز است تا زائرانی که بلیت هوایی بازگشت خریداری نکرده اند، از طریق مرز مهران وارد کشور شوند.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ما موظف به تامین و برنامه ریزی ناوگان برای و ایمنی سفر مسافران تا مقصد هستیم. به همین دلیل جلسات مکرر با شرکت‌های حمل و نقل و اداره کل راهبردی و جاده‌ای استان‌ها انجام شده است.

او بیان کرد: برآورد ما نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ سرویس بوده که ممکن است این عدد افزایش پیدا کند که جای نگرانی نیست چرا که ناوگان تامین شده و بر اساس میزان ورود زائران به کشور تقاضا پاسخ داده می‌شود.

باقرجوان در ادامه اظهار کرد: برآورد ما این است که از امشب ورود زائران به کشور آغاز شود و تا روز دوشنبه و سه شنبه که اربعین در کشور عراق است ادامه پیدا کند و نهایتاً روز چهارشنبه آخرین گروه به کشور بازگردانده می‌شوند و اوج ورود زائران به کشور احتمالاً فردا شب و روز سه شنبه خواهد بود.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: اتوبوس‌ها در مجاورت سالن مسافری پایانه شهید سلیمانی مستقر خواهند بود تا مسافران با مشکلی رو به رو نشوند.

او ادامه داد: عمده تلاش ما این است که به محض ورود زائران جا به جایی انجام شود و شرایط پیش فروش نیز تنظیم و ابلاغ شده است تا شرکت‌ها بتوانند پیش فروش را برای زائرانی که می‌خواهند به صورت کاروانی و گروهی وارد کشور می‌شوند، انجام دهیم.

باقرجوان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای چه تعداد زائر برنامه ریزی بازگشت صورت گرفته است؟ گفت: ما برای ۵۰ هزار زائر برنامه ریزی مدون و برای بیش از این تعداد به طور شناور آماده هستیم و در استان‌های همجوار نیز ناوگان حضور دارند که اگر مازاد بر این تعداد هم نیاز باشد سریعاً وارد عمل شوند.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در توضیح نحوه پیش فروش بلیت‌های زمینی اربعین گفت: وب سایت‌های اختصاصی و مشترک شرکت‌های حمل و نقل همواره فروش اینترنتی بلیت را رقم می‌زنند و افرادی که از کربلا حرکت می‌کنند زمان ورودشان به کشور را دقیقاً نمی‌داند که بتواند برنامه ریزی کنند.

او ادامه داد: برای اینکه مسافران در پایانه معطل نشوند، در خود پایانه می‌توانند خرید بلیط را داشته باشند و عده‌ای از زائران که به صورت گروهی وارد کشور می‌شوند، می‌توانند برای ظرفیت یک اتوبوس یا چند اتوبوس قرارداد را با شرکت حمل و نقل منعقد کنند.

این مقام مسئول در خصوص نحوه محاسبه نرخ بلیت مسافران برای بازگشت گفت: بر اساس مصوبه ستاد اربعین نحوه محاسبه بلیت در ایام اربعین تابع ایام اربعین سال گذشته است و برای تکمیل شرایط یک سر خالی معمولاً نرخ بلیت در ایام اربعین دو برابر است که اعداد بر اساس ظرفیت‌ها و ناوگان مختلف است که در پایانه مرزی شهید سلیمانی به صورت بنر نصب شده است و همکاران ادارات کل راهداری و جاده‌ای و همکاران سازمان تعزیرات در پایانه حضور دارند و بنده نیز در این پایانه حضور دارم تا مشکلی از بابت نظارت بر نرخ جا به جایی رخ ندهد.

باقرجوان در خصوص نحوه نظارت سازمان راهداری بر فروش، پیش فروش و حمل و نقل مسافران گفت: بحث تخلفات به کمیسیون‌های مربوطه باز می‌گردد که یک نیابت قضایی است که برای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که به این عزیزان تفویض شده و رانندگان عزیز اگر تخلفی که مندرج در ضوابط فعالیت رانندگان باشد در کمیسیون ماده ۱۱ بررسی می‌شود.

او افزود: اگر مالک وسیله تخلفی داشته باشد در کمیسیون ماده ۱۴ و شرکت‌های حمل و نقل در کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی می‌شود و جرائم نقدی و احقاق حق فردی که ضایع شده و در برخی موارد در صورت تکرار تخلف ممکن است محرومیت و ممنوعیت فعالیت برای شرکت حمل و نقل متخلف و مالک ناوگان و یا راننده داشته باشد.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص نحوه شکایات از خدمت رسانی‌ها گفت: در داخل اتوبوس‌ها شماره تلفن پاسخگویی شرکت حمل و نقل درج شده و در مرحله بعد شماره تلفن پلیس برای اعلام عدم رعایت موارد ایمنی در طول سفر وجود دارد که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و در نهایت تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ به طور ۲۴ ساعته آماده دریافت نقطه نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات مسافران در این ایام و در کل سال است.
پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار