گردشبان (gardeshban.ir) :
این سامانه بنا بر اعلام ستاد هماهنگی خدمات سفر ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به شکایت مسافران است. به جز این شماره تماس، ثبت شکایتها از طریق سامانه اینترنتی https://www.۰۹۶۲۹.ir// نیز امکانپذیر است.
یحیی نقیزاده محجوب، مسؤول کمیته نظارت این ستاد همچنین گفته است: سعی میشود برای تامین رضایت مسافران، شکایتهای ثبتشده به سرعت بررسی و در صورت لزوم نمایندگان نظارت به محل اعزام شوند.
مسؤول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر از مسافران درخواست کرده در صورت مواجهه با هرگونه تخلف در مراکز و تاسیسات گردشگری، موارد را از طریق این سامانه ثبت و اطلاعرسانی کنند.
علاوهبر شکایت، سامانه ۰۹۶۲۹ درباره راهها، مراکز اقامتی و پذیرایی، آب و هوا، جاذبههای گردشگری و دیگر خدمات مربوط به سفر ملزم به اطلاعرسانی است.