gardeshban.ir

طراحی برنامه اقتصادی 20 ساله برای سرمایه‌گذاری ژاپنی‌ها در «قشم»

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سازمان منطقه آزاد قشم از سرمایه گذاری شرکت های داخلی و خارجی جهت تامین مالی طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پُل استقبال می کند.
کد خبر: ۶۲۵۳۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳-1403 March 07
گردشبان (gardeshban.ir) :

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، عادل پیغامی با بیان این مطلب در نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران در محل سالن نمایشگاه بین‌المللی قشم، اظهار داشت: ما از مشارکت شرکت‌های داخلی یا خارجی برای تامین مالی این پروژه استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: حوزه سرمایه‌گذاری جزیره قشم بسیار وسیع است و تمام کشورهایی که با آنان در ارتباطیم، می‌توانند در مبادلات تجاری و اقتصادی و همچنین سرمایه گذاری در پروژه های این جزیره، مشارکت کنند.

*ژاپنی‌ها در آینده اقتصادی قشم می توانند نقش‌آفرینی کنند
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: در سفر سفیر ژاپن به جزیره جهانی قشم، در زمینه‌های مختلف تبادل نظر شد و یک برنامه اقتصادی 20 ساله برای همکاری‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم که براساس آن سرمایه‌گذاران این کشور می‌توانند در آن نقش‌آفرینی کنند.

وی گفت: اطمینان دارم در صورت مطالعه ظرفیت‌های جزیره قشم، فعالان اقتصادی ژاپن برای سرمایه‌گذاری در جزیره جهانی قشم علاقمند می شوند و ما در این زمینه با سفارت این کشور در حال مذاکره هستیم و رسانه‌های ژاپنی می توانند نسبت به معرفی فرصت‌های طلایی سرمایه‌گذاری قشم فعال‌تر عمل کنند.

پیغامی تصریح کرد: آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن (جایکا) چندین سال در قشم فعالیت داشته و مردم جزیره قشم نگاه مثبتی به فعالیت‌های برون مرزی ژاپن دارند و این ارتباط خوب دوجانبه زمینه مناسبی برای همکاری‌های گسترده دراین منطقه آزاد محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد برنامه ایجاد خط کشتیرانی جدید بین قشم و شینژن چین بیان داشت: ایران در حوزه تبادل کالا با بنادر چین و شانگهای خطوط ارتباطی دارد که بیشتر این کالاها در بنادر چابهار و شهید رجایی بندرعباس تخلیه و بارگیری می‌شوند و ما برای نقش آفرینی در این مبادلات تجاری آماده برقراری یک خط کشتیرانی بین شینژن و قشم هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: ما برای هدف‌گذاری اقتصاد بالفعل و حجم اقتصادی تجاری و گردشگری خود نیازمند توسعه ارتباطی هستیم و در این زمینه با اماراتی‌ها و عمانی‌ها هم در ارتباطیم و با دیگر کشورها هم می‌توانیم وارد مذاکره شویم.

بنابر این گزارش؛ نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور با هدف بررسی فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارها و بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال، با تمرکز بر سیاست‌های کلی توسعه دریامحور با حضور دستگاه‌های عمومی، دولتی و غیردولتی، شرکت‌های خصوصی، شرکت‌های دانش بنیان و سفرای کشورهای مختلف جهان از 25 تا 27 اردیبهشت ماه سال جاری در جزیره قشم در حال برگزاری است.

برچسب ها:
پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار