gardeshban.ir

استاندارد سازی هتل ها، در دستور کار معاونت گردشگری و جامعه هتلداران کیش

فراگیری آموزش های تخصصی و مهارتی برای مدیران و تمامی کارکنان هتل های کیش اجباری می شود
کد خبر: ۶۲۵۴۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳-1403 March 07
گردشبان (gardeshban.ir) :

به گزارش دیده بان گردشگری ایران و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در راستای همکارهای مشترک و بررسی مشکلات هتل ها و مراکز اقامتی و همچنین ارتقاء کیفیت خدمات هتل ها، نشست مديريت نظارت برخدمات و مراکز گردشگري سازمان منطقه آزاد کیش و اعضا جامعه هتلداران صبح یک شنبه 6 خرداد در دفتر مديريت نظارت برخدمات و مراکز گردشگري این سازمان برگزار شد.

در این جلسه رضا ابراهیم نیا سرپرست مدیریت نظارت برخدمات و مراکز گردشگري و رئیس و کارشناسان این مدیریت به همراه حسین خابنما رئیس جامعه هتلداران کیش، مهرداد تاوتلی دبیر و صمد درویشی از اعضا این جامعه حضور داشتند. 

در این جلسه که به منظور هم اندیشی و هم فکری به جهت هم افزایی های مشترک در راستای بررسی مشکلات و برنامه ریزی ارتقای کیفیت هتل ها برگزار شده بود پس از تبادل نظر و هم اندیشی های انجام شده شرکت کنندگان، تصمیماتی اتخاذ گردید که با همکاری مدیریت نظارت برخدمات و مراکز گردشگري سازمان و به همت جامعه هتلداران، مقدمات برگزاری دوره آموزشی و کارگاه آموزشی " خود ارزیابی " با حضور مدرسان مجرب و حرفه ای از کیش و از سرزمین اصلی برگزار و اجرا شود.

همچنین توافق شد جامعه هتلداران با توجه به ضرورت آموزش، برنامه ای یک ساله در حوزه آموزش تخصصی و مهارتی برای مدیران و کارکنان هتل ها تدوین و ارائه کند. 

بر اساس این گزارش، تشکیل کمیته مشترک جهت تایید صلاحیت حرفه ای مدیران هتل ها، مورد تاکید قرار گرفت ؛ همچنین با توجه به مشکلات مطرح شده از سوی جامعه هتلداران در خصوص موضوعات انرژی هتل ها و افزایش چند برابری تعرفه ها مقرر شد موضوع از جانب معاونت گردشگری مورد پیگیری قرار گیرد و با نگاه حمایتی مطابق آنچه در قوانین و مقررات حمایتی در صنعت گردشگری می باشد این تعرفه ها اصلاح گردد.

 بررسی مشکلات هتل ها در خصوص موضوعات ایمنی ، استاندارد و بهداشت با هماهنگی مدیریت نظارت طی جلسه ای با حضور آتش نشانی، اداره استاندارد و مرکز بهداشت مورد بررسی قرار گیرد ، این موارد از اهم مواردی بود که در این جلسه مورد توافق طرفین قرار گرفت.

همچنین لزوم ارائه نرخنامه به مشتریان کافی شاپ ها و رستوران های واقع در هتل ها، استمرار بازدید های مشترک از هتل ها و تهیه تقویم بازدید ها از سوی جامعه هتلداران و تدوین شیوه نامه جهت انتخاب شرکت های ارزیابی، درجه بندی و استاندارد سازی با همکاری طرفین و برگزاری جلسات مستمر در راستای همکاری های مشترک از دیگر مواردی بود که طرفین بر اجرای آنها تاکید کردند.

پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها