gardeshban.ir

۶ نفر از کاروان رسانه‌ای ایران بدون انجام حج از عربستان بازگشتند

۶ نفر از اعضای کاروان رسانه‌ای ایران در سرزمین وحی در مدینه توسط سعودی‌ها بازداشت و امروز بدون انجام مناسک حج به کشور بازگشتند.
کد خبر: ۶۲۵۵۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳-1403 March 09
گردشبان (gardeshban.ir) :

۶ نفر از کاروان رسانه‌ای ایران بدون انجام حج از عربستان بازگشتند

عربستان ۶ نفر از اعضای تیم رسانه‌ای حج و زیارت صداوسیمای کشورمان را که به سرزمین وحی اعزام شده بودند، به ایران بازگرداند.

این افراد که به منظور انعکاس فعالیت‌های ایرانیان در حج تمتع به این سفر معنوی مشرف شده بودند، در مدینه هنگام فیلمبرداری از تلاوت کاروان‌نور در مسجدالنبی بازداشت شدند.

این در حالی است که این افراد با تلفن همراه مشغول تصویربرداری بودند و سعودی‌ها مانعی برای فیلمبرداری با تلفن همراه اعمال نکرده‌اند.

هر ساله گروهی از صداوسیما در قالب کاروانی به حج اعزام می‌شوند تا علاوه بر انعکاس برنامه‌های ایرانیان حاضر در سرزمین وحی، حال و هوای مکه و مدینه را به نمایش بگذارند.

اما امسال در حالی که چند روز از اعزام آنها به مدینه گذشته بود، مهدی امیری، سیدسلیم غفوری، شفیع شعله‌کار، علیرضا تابان، سیدمهدی مویدی، پوریا سلیمان‌زاده از اعضای این کاروان یک هفته در بازداشت سعودی‌ها بودند. گفته می‌شود که «۲ نفر از این افراد در ورودی هتل محل اسکان بازداشت شدند.»

با وجود پیگیری‌های وزارت خارجه و نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت برای آزادی آن‌ها، عربستان دستور بازگشت این افراد را صادر کرد و آن‌ها بدون انجام اعمال حج، به دبی منتقل و صبح امروز به کشور بازگشتند. رئیس رسانه ملی پیمان جبلی در استقبال از آن‌ها می‌گوید که «ماهم از دلیل بازگشت آن‌ها اطلاعی نداریم.»

برچسب ها:
پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار