gardeshban.ir

ستاد سفر برای تعطیلات خرداد و تابستان پیش‌بینی کرد؛ ازدحام در شهرهای شمالی و افزایش سفرهای زمینی

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، رشد سفرهای ماه اردیبهشت ۱۴۰۳ را حدود ۱۸ درصد اعلام کرد و برای تعطیلات نیمه خرداد و تابستان، افزایش حجم سفرهای زمینی و بیشتر در مناطق شمالی کشور را پیش‌بینی کرد.
کد خبر: ۶۲۵۷۱
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳-1403 March 10
گردشبان (gardeshban.ir) :

ستاد سفر برای تعطیلات خرداد و تابستان پیش‌بینی کرد؛ ازدحام در شهرهای شمالی و افزایش سفرهای زمینی

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور نمایندگان ۲۷ دستگاه دولتی عضو این ستاد و نیز با مشارکت مجازی ادارات‌ کل استانی تشکیل جلسه داد و سرفصل‌هایی شامل مدیریت و میزبانی شایسته از کاروان‌های زیارتی ورودی با توجه به ایام سوگواری امام راحل (ره)، در پیش بودن تعطیلات فصل تابستان و همزمانی آن با انتخابات ریاست جمهوری و در مجموع ابعاد مختلف مدیریت پیک سفر در ماه جاری را مورد بررسی قرار داد.

این ستاد با ارزیابی سفرهای نوروزی و افزایش قابل توجه آمار مسافرت به استان‌های غربی از جمله کردستان، ایلام، فارس و آذربایجان، از رشد سفرهای داخلی در اردیبهشت ماه تا ۱۸ درصد خبر داد و حجم سفر در تعطیلات ماه خردادماه به سوی شمال کشور را پیش‌بینی کرد و بر این اساس، تأمین نیاز گردشگران، رفع مشکلات نقاط حادثه‌خیز، اطلاع‌رسانی گسترده شرایط آب و هوا، فراهم کردن اقامت اضطراری در صورت نیاز و نیز حضور مستمر ارگان‌های امدادرسان مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین، استمرار بازدیدهای نظارتی و گشت‌های مشترک و چندگانه دستگاه‌ها برای رفع چالش‌های احتمالی مورد تاکید اعضاء ستاد قرار گرفت، به عنوان مثال کنترل قیمت‌ها و ارائه خدمات مطلوب در تأسیسات گردشگری با همکاری ادارات‌ کل استانی و سازمان تعزیرات حکومتی نمونه‌ای از این موارد بود.

در ادامه با توجه به در پیش بودن روزهای پرتردد حجاج و تعطیلی چند ساعته فرودگاه مهرآباد در تاریخ ۱۴ خرداد ماه و محدودیت موجود در ناوگان هوایی و ریلی، پیش‌بینی سفرها در قالب زمینی، ارزیابی و امکان احتمال مخاطرات بیشتر اعلام شد. پیرو این موضوع مدیریت نقاط حادثه‌خیز و فراهم آوردن امکان توقف گردشگران در مبادی ورودی شهرها و در طول مسیر و نیز آماده باش نیروهای امدادرسان نیز مورد تاکید قرار گرفت.

در این جلسه هر یک از اعضاء با ارائه گزارش از آخرین اقدامات و عملکرد خود، بر اعمال تعامل و یکپارچگی هر چه بیشتر درون و برون سازمانی اعضاء حاضر به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران تاکید کردند.

همچنین مدیران کل ادارات میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها به عنوان دبیران ستادهای اجرایی خدمات سفر با ارائه آخرین آمار، اقدامات استانی برای میزبانی شایسته از گردشگران پیش رو را تشریح کردند.

پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار