gardeshban.ir

خیابان السیف؛ نمادی از سنت شهر دبی+ عکس

در طراحی این خیابان، معماری سنتی و مدرن را با هم درآمیخته و توانسته‌اند، جلوه‌ای از گذشته را در قاب آینده، به تصویر بکشند. خیابان السیف دبی، در امتداد خور دبی بنا شده و تا اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی، مکان تاریخی به شمار می‌رفت.
کد خبر: ۶۲۶۰۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳-1403 March 13
گردشبان (gardeshban.ir) :

 

یکی از به‌یادماندنی‌ترین کارهایی که می‌توانید، هنگام سفر به امارات متحده عربی انجام دهید. بازدید از خیابان السیف دبی است. این خیابان، ترکیبی از سنت و مدرنیته را به نمایش می‌گذارد و با وجود مکان‌های دیدنی فراوان و متنوع، سالانه گردشگران زیادی را سوی خود می‌کشاند. علاوه بر این‌ها بازدید از این خیابان، رایگان است و احتیاجی به پرداخت هزینه ورودی نیست. 

خیابان السیف دبی

در طراحی این خیابان، معماری سنتی و مدرن را با هم درآمیخته و توانسته‌اند، جلوه‌ای از گذشته را در قاب آینده، به تصویر بکشند. خیابان السیف دبی، در امتداد خور دبی بنا شده و تا اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی، مکان تاریخی به شمار می‌رفت. در سال ۲۰۱۷، بخش مدرن این خیابان افتتاح شد و با تبدیل خیابان به مرکزی تجاری – گردشگری، توانست گردشگران زیادی را به خود جلب کند.

علاوه بر بخش‌های تجاری، این خیابان محیط‌هایی مخصوص اجرای نمایش و برنامه در فضای باز را نیز دارد و جشنواره‌ها و برنامه‌های فراوانی در این محیط‌ها برگزار می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های مثبت این خیابان، دسترسی به آن با وسایل نقلیه عمومی است. برای رسیدن به خیابان السیف، می‌توان از مترو استفاده کرد و در ایستگاه برجمان پیاده شد.

کارهایی که باید هنگام بازدید از خیابان السیف دبی انجام دهید.

اگر به امارات متحده عربی و شهر دبی سفر کردید و قصد بازدید از خیابان السیف را داشتید، توصیه ما به شما انجام کارهای زیر است، تا بتوانید لذت‌بخش‌ترین تجربه‌ها را در سفر خود کسب کنید.

رفتن به موزه ایلوژن

 موزه ایلوژن یا خطای دید، موزه‌ای مدرن در دل خیابان السیف است که ذهن شما را به چالش می‌کشد. این موزه مرز بین واقعیت و توهم را از بین می‌برد و مخاطبان را در خود غرق می‌کند. هیچ‌چیز در این موزه، آنچه که به نظر می‌آید نیست! بازدید از این موزه، برای افراد با هر سنی جذاب است. اگر خانوادگی به سفر رفته‌اید، می‌توانید با تمام اعضای خانواده، به این موزه رفته و ذهن خود را به چالش بکشانید.

 

خیابان السیف دبی

گشت‌وگذار در خیابان

همان‌طور که گفتیم، این خیابان تلفیقی از سنت و مدرنیته را در خود جای‌داده و گشت‌وگذار در آن، بسیار لذت‌بخش است. طول خیابان السیف دبی، حدوداً ۲ کیلومتر است و اگر قصد یک پیاده‌روی نسبتاً طولانی را دارید، این خیابان انتخاب بسیار مناسبی است. بافت سنتی و قدیمی این بخش‌هایی از خیابان و ساختمان‌های مدرن بخش دیگر، تصویری زیبا را به وجود می‌آوردند. در هنگام گشت‌وگذار در این خیابان، حتماً دوربین عکاسی و یا تلفن همراه خود را به همراه داشته باشید، تا تصاویر بی‌نظیری را ثبت کنید.

بازدید از کافه استارباکس

 اگر بگوییم که کافه استارباکس خیابان السیف دبی، معروف‌ترین مکان این منطقه است اغراق نکرده‌ایم. کافه استارباکس السیف، تفاوت مشهودی با دیگر کافه‌های این برند مشهور جهانی دارد و آن هم فضای بسیار سنتی کافه است. کافه از معماری سنتی مخصوص بهره می‌جوید و با داشتن لوگو استارباکس بر روی دیوارهای گلی خود، منظره جالبی را به نمایش می‌گذارد. این مکان، بسیار مناسب عکاسی است و می‌توانید تجربه بازدید از یکی از متفاوت‌ترین کافه‌های استارباکس را با دیگران به اشتراک بگذارید. این کافه منحصر به فرد، فضایی دلباز و روشن دارد که با میز و صندلی‌های چوبی مزین شده.

خیابان السیف دبی

 

عبره سواری

عبره، قایق‌های چوبی و سنتی هستند که برای عبور از خور دبی، از آن‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از این قایق‌ها می‌توانید از خور عبور کرده و به بازار بزرگ طلای دبی برسید. جایی که بیش از ۳۰۰ مغازه را در خود جای‌داده است. همچنین در این منطقه می‌توانید از بازار ادویه و بازار پارچه نیز بازدید کنید. ‌

بازدید از بازار میراث السیف

 اگر می‌خواهید، سوغاتی تهیه کنید و یا به دنبال دسترسی به صنایع‌دستی و محصولات سنتی هستید، حتماً از بازار میراث السیف، بازدید کنید. در این بازار می‌توانید صنایع‌دستی مختلف و محصولات و خدمات سنتی را پیدا کنید. توجه داشته باشید که در هنگام بازدید از این بازار حتماً از تمام مغازه‌ها بازدید کنید، تا بهترین خریدها را داشته باشید.

بازدید از محله الفهیدی

اگر به بازدید از اماکن تاریخی علاقه‌مندید، حتماً به محله الفهیدی مراجعه کنید. این محله مانند ماشین زمان عمل کرده و شما را به قرن ۱۹ می‌برد. علاوه بر این، قدیمی‌ترین ساختمان دبی، یعنی قلعه الفهیدی نیز در این محله قرار دارد و بازدید از آن، می‌تواند به تجربه به‌یادماندنی تبدیل شود.  همچنین در بازدید از این محله، می‌توانید به مرکز شناخت فرهنگی، سر بزنید. این مرکز باهدف شناساندن فرهنگ، مذهب و رسوم امارات به توریست‌ها و گردشگران ساخته شده و با بازدید از آن، درس‌های زیادی را درباره امارات و فرهنگ این کشور می‌آموزید. در این محله، موزه قهوه دبی نیز وجود دارد که در آن انواع مختلف این نوشیدنی محبوب، به همراه نحوه آماده‌شدنشان، به نمایش گذاشته شده است.

خیابان السیف دبی

سفر با کشتی کروز

یکی از هیجان‌انگیزترین کارهایی که می‌توانید در خیابان السیف دبی انجام دهید، مراجعه به یک کشتی کروز و سفر با آن است. در این کشتی‌ها انواع امکانات مانند رستوران و امکانات تفریحی وجود دارد. می‌توانید با مراجعه به این کشتی‌ها یک شب فوق‌العاده بر روی آب‌های خور دبی داشته و از زیبایی‌های خیابان السیف، لذت ببرید.

بازدید از السیف مال

در این مرکز خرید، انواع برندهای بزرگ و کوچک در حوزه‌ها مختلف حضور دارند و این مرکز خرید را به یکی از بهترین مراکز خرید دبی تبدیل کرده است. توجه داشته باشید که این مرکز خرید را با مرکز خرید السیف ویلج مال ابوظبی اشتباه نگیرید.

بازدید از رستوران‌ها

 در این خیابان، انواع و اقسام رستوران‌های مختلف با غذاهای متنوع وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کرده و وعده‌های غذایی خود را میل کنید.

بهترین زمان بازدید از خیابان السیف دبی

برای بازدید از این خیابان، باید چند مسئله را در نظر بگیرید. نخست، آب‌وهوای امارات و شهر دبی است و ازآنجایی‌که این کشور، کشوری با دمای بالا است که تابستان‌های بسیار گرمی را از سر می‌گذراند، بهتر است که در ماه‌های گرم سال، از سفر به این کشور خودداری کنید. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که برای بازدید از این خیابان، باید زمان زیادی را در فضای باز باشید، بنابراین ممکن است در ماه‌های گرم سال، گرما شما را اذیت کرده و باعث ایجاد مشکلاتی برای شما شود. باتوجه‌به این نکات، بهترین زمان سفر به این شهر و بازدید از خیابان السیف، فصل زمستان است. در این فصل، گرما کمتر است و می‌توان با خیال راحت‌تری در این خیابان قدم زد.

سخن پایانی

بازدید از خیابان السیف دبی، یکی از بی‌نظیرترین تجربه‌هایی است که نباید در هنگام سفر به امارات، آن را از دست داد. این خیابان ترکیبی از معماری سنتی و مدرن را در خود جای‌داده و با داشتن مراکز خرید، مراکز گردشگری و موزه‌ها، سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. 

سؤالات متداول

۱- خیابان السیف به چه چیزی شناخته می‌شود؟

 السیف یکی از محبوب‌ترین مناطق تفریحی دبی است که در امتداد خور دبی واقع شده. مراکز خرید، محله الفهیدی و کافه استارباکس، از مواردی هستند که این خیابان را به آن می‌شناسد.

۲- چگونه می‌توان به خیابان السیف دبی رفت؟

 السیف در نزدیکی محله تاریخی الفهیدی و قلعه الفهیدی در امتداد خور دبی واقع شده است. اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنید، می‌توانید از طریق جاده شیخ زاید به این خیابان برسید. از طریق تاکسی‌های آبی و متروی دبی نیز می‌توانید به این مکان برسید. ایستگاه برجمان، نزدیک‌ترین ایستگاه به این خیابان است.

۳- آیا برای رفتن به خیابان السیف، باید هزینه پرداخت کنیم؟

خیر، برای ورود به این خیابان نیازی به پرداخت هزینه ورودی ندارید، اما برای استفاده از امکانات مختلف، باید هزینه پرداخت کنید.

پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار