gardeshban.ir

گزارش/

دلار از سبد ارز مسافرتی زائران عتبات حذف می‌شود؟

در سال‌های اخیر ۵۰۰ دلار ارز مسافرتی به قیمت ارز مرکز مبادله‌ای (پایین‌تر از نرخ آزاد) به سفر عتبات اختصاص یافته است که این ارز فقط به سفرهای هوایی و در فرودگاه پرداخت می‌شود.در ماه‌های اخیر بانک مرکزی پیگیر اختصاص دینار به جای دلار به سفر عتبات شده است.
کد خبر: ۶۲۷۲۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳-1403 March 23
گردشبان (gardeshban.ir) :

دلار از سبد ارز مسافرتی زائران عتبات حذف می‌شود؟

«هر چه می‌خواستیم در عراق بخریم، می‌گفتند، دینار بدهید.»، «مسؤولان نگران کاهش خروج ارز از کشور هستند، اما برای سفر به عراق هم به جای دینار، دلار می‌دهند.»، «چرا وقتی روابط با عراق مناسبت است، ارز مسافرتی دینار نیست؟» این‌ها بخشی از دغدغه‌های مخاطبان فارس من برای سفر به عتبات است.


پول رایج در عراق دینار است و زائران پس از ورود به این کشور برای دریافت خدمات از حمل و نقل تا حتی رفتن به یک رستوران باید دینار به همراه داشته باشند. اما ارز مسافرتی اختصاص یافته به سفرهای زیارتی «دلار» است. سازمان حج می‌گوید که «ما دخل و تصرفی در ارز زیارتی عتبات نداریم.»


در سال‌های اخیر ۵۰۰ دلار ارز مسافرتی به قیمت ارز مرکز مبادله‌ای (پایین‌تر از نرخ آزاد) به سفر عتبات اختصاص یافته است که این ارز فقط به سفرهای هوایی و در فرودگاه پرداخت می‌شود.


در ماه‌های اخیر بانک مرکزی پیگیر اختصاص دینار به جای دلار به سفر عتبات شده است. گفته می‌شود که «این موضوع تا پایان ماه آینده نهایی می‌شود.» البته ستاد مرکزی اربعین هم خواستار تخصیص دینار به زائران اربعین شده است که این امر نیز در حال بررسی است.

برچسب ها:
پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار