gardeshban.ir

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت/

عربستان از برخی اقدامات که توهین به زائر تلقی می‌شود بپرهیزد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: عربستان باید از برخی اقدامات که توهین به زائر تلقی می‌شود بپرهیزد. زائر به این سرزمین آمده است که مناسک حج خود را انجام دهد.
کد خبر: ۶۲۷۲۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳-1403 March 24
گردشبان (gardeshban.ir) :

عربستان از برخی اقدامات که توهین به زائر تلقی می‌شود بپرهیزد

در آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت پیش از روزهای تشریق در مکه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به برخی اقدامات کشور میزبان (عربستان)، به مسئولان مربوطه توصیه کرد در برنامه‌هایی که صد درصد زائران ایرانی حضور دارند از رفتار تحریک‌کننده و توهین‌آمیز بپرهیزند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: ما قوانین و دستورالعمل‌های کشور میزبان (عربستان) را رعایت می‌کنیم و انتظار داریم میزبانان نیز به نحوی رفتار کنند که بتوانیم زائران را مدیریت کنیم.

نواب گفت: ما تلاش کرده‌ایم همکاری کنیم و میزبان (عربستان) هم باید از برخی اقدامات که توهین به زائر تلقی می‌شود، بپرهیزد. زائر به این سرزمین آمده است که مناسک حج خود را انجام دهد و زیارت و دعا کند و اعمال خود را انجام دهد و با حجی مقبول به کشورش بازگردد. البته تعارف و هم‌شناسی و دغدغه‌مند بودن نسبت به سایر مسلمانان از فلسفه بین‌المللی حج به حساب می‌آید.

علیرضا عنایتی، سفیر ایران در عربستان در این نشست که در شهر مگه برگزار شد، گفت: در تلاشیم تا با هماهنگی با کشور میزبان حجی موفق، مطمئن، آرام و مقبول برای زائران رقم بخورد و با هم افزایی بتوانیم تسهیلات را افزایش داده و موانع را مرتفع کنیم تا حجاج بتوانند اعمال خود را انجام دهند و سالماً و غانماً به کشور بازگردند.  

سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت از آمادگی برای خدمات‌دهی به زائران در مشاعر، گفت: در جلسه با وزیر حج و عمره عربستان تمام موضوعات از جمله برگزاری برنامه‌ها در مشاعر و پروازهای هواپیمایی در برگشت منتقل شده است.

غلامرضا رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه صد درصد سهمیه اختصاص یافته در حج ۱۴۰۳ به جمهوری اسلامی ایران دریافت شد، افزود: در مجموع ۲۰۰ نفر به دلایل مختلف از سفر منصرف شدند که تا دوم ذی‌الحجه برای مواردی که ابطال و درخواست دوباره ارائه شد، روادید صادر شد.

رضایی گفت: با پایان پروازهای رفت، همه زائران در مکه استقرار یافته‌اند.

برچسب ها:
پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها