gardeshban.ir

بازگشت گردشگری آسیا

فیچ پیش‌بینی کرد که گردشگری آسیا تا سال ۲۰۲۵ به سطح قبل از کووید برسد.
کد خبر: ۶۲۸۲۹
تاریخ انتشار : شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۳-1403 April 02
گردشبان (gardeshban.ir) :

بازگشت گردشگری آسیا

به نقل از بلومبرگ، بر اساس گزارش رتبه‌بندی فیچ با توجه به ارزهای ضعیف‌تر، تلاش‌های دولت برای جذب بازدیدکنندگان و افزایش سفرهای خارجی از چین در مسیر رسیدن به سطوح گردشگری پیش از همه‌گیری در نیمه اول سال آینده است.

این شرکت رتبه‌بندی در گزارشی با استناد به داده‌های خاورمیانه، آفریقا اعلام کرد که منطقه آسیا و اقیانوسیه نسبت به سایر نقاط جهان بهبودی کندتر از این همه‌گیری داشته‌اند.

تایلند اعلام کرد که ورود گردشگران خارجی در سال تا ۱۶ ژوئن ۳۷ درصد افزایش یافته و به ۱۶.۲ میلیون نفر رسیده است که چینی‌ها ۳.۲ میلیون از این بازدیدکنندگان را تشکیل می‌دهند. شرکت‌ها و تحلیلگران گفته‌اند که بازگشت دوباره به سفر به سود و به اقتصاد منطقه، به ویژه در مقاصد گردشگری در جنوب شرق آسیا کمک می‌کند.

شوک جهانی یا رکود اقتصادی، به ویژه در چین می‌تواند تقاضا برای سفر و هزینه‌ها را کاهش دهد.

تایلند با توجه به درآمد قابل توجهی که از بازدیدکنندگان خارجی دریافت می‌کند می‌تواند بیشترین رشد را داشته باشد.

فیچ اعلام کرد که افزایش بازدیدهای خارجی از چین بهبود گردشگری منطقه را تقویت کرده است، اگرچه هشدار داد که این مسافران در هزینه‌های خود محتاط هستند.

 فیچ گفت خطرات دیگری نیز برای بهبود گردشگری از جمله افزایش قیمت بلیط هواپیما و انرژی، همراه با تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی وجود دارد.

علاوه بر این، تاثیر تغییرات آب‌وهوایی برای برخی از اقتصادها که به گردشگری مبتنی بر طبیعت وابسته هستند، به‌عنوان مثال به دلیل سفید شدن مرجان‌ها، سیل‌های ساحلی، طوفان‌های مکرر و سایر رویدادهای آب‌وهوایی شدید، چالش‌هایی ایجاد می‌کند.

برچسب ها:
پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار