gardeshban.ir

طرز تهیه چیکن کاتسو، غذای خوشمزه و رستورانی ژاپنی!

چیکن کاتسو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ ژاپنی است که خیلی راحت درست می‌شود، این غذای خوش طعم که برای پذیرایی بسیار مناسب و شیک است را می‌توانید به روش‌های مختلف با مواد متنوعی آماده کنید، چیکن کاتسو طرفداران زیادی دارد. 
کد خبر: ۶۲۸۳۲
تاریخ انتشار : شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۳-1403 April 02
گردشبان (gardeshban.ir) :

چیکن کاتسو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ ژاپنی است که خیلی راحت درست می‌شود، این غذای خوش طعم که برای پذیرایی بسیار مناسب و شیک است را می‌توانید به روش‌های مختلف با مواد متنوعی آماده کنید، چیکن کاتسو طرفداران زیادی دارد. 


مواد لازم برای شنیسل مرغ


سینه مرغ به تعداد نفرات
آرد قنادی۱ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
پانکو یا پودر نان۲ پیمانه

برنج دم کرده به تعداد نفرات
پیازچه، نعناع، شوید و ریحان تازه برای تزئین به مقدار لازم
زعفران دم کرده غلیظ برای تزئین برنج به مقدار لازم

مواد لازم برای سس کاری


پیاز خلالی سرخ شده۴ عدد
سیب زمینی نگینی خرد شده متوسط۲ عدد
هویج نگینی خرد شده متوسط۲ عدد
روغن مایع۳ قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
سیر رنده شده۱ قاشق چای خوری
زنجبیل رنده شده یا پودر زنجبیل۱ قاشق چای خوری یا ۲/۱ قاشق چای خوری پودر زنجبیل
فلفل سیاه۲/۱ قاشق چای خوری

آب مرغ۱ لیوان
آب معمولی۳/۲ لیوان
عصاره کاری ژاپنی۱۰۰ گرم
سویا سس۱ قاشق غذا خوری
سس ووستشیر ( اختیاری)۱ قاشق غذا خوری
کره ۱ قاشق غذا خوری


طرز تهیه چیکن کاتسو


مرحله ۱: برش دادن سینه مرغ


ابتدا برای درست کردن شنیسل‌ مرغ یک طرف سینه مرغ را با چاقوی تیز از وسط به شکل افقی برش بزنید دقت کنید که برش را تا انتها نبرید، طوری که در انتها دو طرف سینه به هم متصل باشند فقط ضخامت آن باریک‌تر و اندازه آن بزرگتر شود.


مرحله۲: کوبیدن سینه مرغ


سپس سینه مرغ را که از وسط برش دادید روی یک سطح صاف پهن می‌کنید بعد روی آن یک نایلون قرار دهید، برای این که درهنگام پخت سریع‌تر بپزد همه قسمت‌های سطح سینه مرغ را با گوشتکوب بکوبید تا مرغ کاملاً فشرده و ضخامت آن باریک‌تر شود.

مرحله ۳: هم زدن تخم مرغ‌ها


سپس مقداری آرد قنادی را داخل یک ظرف بریزید بعد تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بشکنید، با چنگال یا همزن دستی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و بافت آن‌ها کاملا یکدست و صاف شود تخم مرغ‌های زده شده را هم داخل ظرف دیگری بریزید.

مرحله ۴: غلتاندن سینه مرغ در آرد


بعد از آن مقداری پانکو یا پودر نان را که از لوازم قنادی می‌توانید تهیه کنید داخل ظرف دیگری بریزید سپس سینه‌های مرغ برش خورده را ابتدا داخل آرد قنادی بزنید، خوب در آرد بغلتانید به طوری که کاملاً هر دو طرف سطح سینه مرغ با آرد پوشانده شود.

مرحله ۵: آغشته کردن سینه مرغ به تخم مرغ زده شده


سپس سینه مرغ را داخل ظرف تخم مرغ زده شده فرو کنید و بیرون بیاورید تا سینه مرغ به تخم مرغ آغشته شود اگر جایی از سینه مرغ خشک ماند دوباره آن را در ظرف تخم مرغ فرو کنید و بیرون بیاورید تا کاملا خیس شود و پانکو به آن بچسبد.

مرحله ۶: غلتاندن سینه مرغ در پانکو یا پودر نان


بعد از آن سینه مرغ را داخل ظرف پانکو یا پودر نان کنید، در آن بغلتانید تا تمام سطح سینه مرغ با پانکو یا پودر نان پوشانده شود و برای سوخاری کردن مناسب شود، همه شنیسل‌ها را به همین طریق آماده کنید و داخل ظرف مناسب قرار دهید.

مرحله ۷: استراحت کردن شنیسل در یخچال و خرد کردن پیاز


سپس ظرف شنیسل‌ها را در یخچال قرار دهید تا خوب استراحت کنند و جا بیفتند، به طوری که مواد روی سینه‌های مرع خودشان را بگیرند، در این فاصله برای درست کردن سس کاری پیاز را پوست بگیرید، بشورید و به شکل خلالی و باریک برش بزنید.

مرحله ۸: تفت دادن پیازها و کاراملی کردن آن‌ها


بعد مقدار کمی روغن به اندازه ۳ قاشق غذاخوری را داخل یک تابه بریزید، روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود سپس پیازهای خلالی را در روغن بریزید، اجازه دهید تا پیازها ابتدا بپزند و نرم شوند بعد از آن پیازها طلایی رنگ و کاراملی شوند.

مرحله ۹: پوست گرفتن و خرد کردن سیب زمینی‌ها


در فاصله‌ای که پیازها روی حرارت ملایم می‌پزند و کاراملی می‌شوند، سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید، به شکل نگینی و در اندازه‌های کوچک خرد کنید، بعد سیب زمینی‌ها را بشورید، سپس داخل سبد بریزید و بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود.

مرحله ۱۰: خرد کردن هویج‌ها


سپس هویج‌ها را پوست بگیرید به شکل حلقه‌ای یا نگینی و در اندازه‌های کوچک تقریباً به اندازه برش‌های سیب زمینی‌ها خرد کنید، داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود سپس سیب زمینی‌ها را داخل آن بریزید.

مرحله ۱۱: سرخ کردن سیب زمینی‌ها


در ادامه سیب زمینی‌ها را خوب تفت دهید تا طلایی رنگ شوند، بعد آن‌ها را هم بزنید تا همه قسمت های سیب زمینی‌ها به یک اندازه سرخ شود بعد سیب زمینی‌ها را از تابه خارج کنید، در ظرف دیگری قرار دهید تا روغن اصافی آن‌ها خارج شود.

مرحله ۱۲: سرخ کردن هویج‌ها


در همین زمان که سیب زمینی‌ها را سرخ می‌کنید در تابه دیگری مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، هویج‌های خرد شده را تقریبا به مدت ده دقیقه تفت دهید هویج‌ها را هم بزنید تا همه قسمت‌های آن‌ها به یک اندازه سرخ شود.

مرحله ۱۳: اصافه کردن سیر و زنجبیل رنده شده


وقتی پیازها کاراملی شدند سیرها را که از قبل پوست گرفته‌اید و با رنده ریز رنده کرده‌اید داخل پیازها بریزید، خوب تفت دهید تا عطر سیر پخش شود، سپس مقداری زنجبیل را هم پوست بگیرید، با رنده ریز رنده کنید، به مواد اضافه کنید کمی تفت دهید.

مرحله ۱۴: اضافه کردن فلفل سیاه و رب گوجه فرنگی


بعد از این که همه مواد را با هم تفت دادید و خوب با هم مخلوط شدند سپس با توجه به ذائقه خودتان مقداری فلفل سیاه به مواد اضافه کنید، دوباره کمی تفت دهید بعد رب گوجه فرنگی را روی مخلوط مواد بریزید، تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله ۱۵: اضافه کردن سس سویا و سس ووستشیر


وقتی که رب گوجه فرنگی رنگ باز کرد و کمی تیره شد سپس مقداری سس سویا به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و کمی تفت داده شود بعد از آن سس ووستشیر را هم به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند.

مرحله ۱۶: اضافه کردن آب مرغ و آب به مواد 


بعد از آن مقداری آب مرغ را که از قبل پخته‌اید و آماده کرده‌اید داخل مواد بریزید، هم بریزید تا کاملاً با هم ترکیب شوند تا عطر و طعم آن به خورد مواد برود سپس مقداری آب هم روی مخلوط مواد بریزید، هم بزنید تا آب به مقدار کافی برای پخت مواد باشد.

مرحله ۱۷: اضافه کردن سیب زمینی‌ها و هویج‌ها به مواد


سیب زمینی‌های سرخ شده و هویج‌های تفت داده شده را هم داخل مواد بریزید، هم بزنید سپس در تابه یا قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا مواد سس به خصوص سیب زمینی‌ها و هویج‌ها خوب بپزند و سس غلیظ شود تا طعم همه مواد با هم مخلوط شود.

مرحله ۱۸: اضافه کردن کره و عصاره کاری ژاپنی
بعد از این که همه مواد خوب پختند و سس به غلظت مناسب رسید مقداری کره به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا کره ذوب شود و طعم آن به خورد مواد برود سپس مقداری عصاره کاری ژاپنی را به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا به خورد مواد برود.

مرحله ۱۹: له و پوره کردن مخلوط مواد


بعد از اضافه کردن کره و عصاره کاری اجازه دهید تا یکی دو دقیقه دیگر همه مواد با هم بپزند سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید به وسیله گوشتکوب برقی همه مواد را با هم کاملاً له و پوره کنید تا بافت سس تشکیل شده غلیظ و یکدست شود.

مرحله ۲۰: آماده کردن سس به شکل خورش


در صورتی که می‌خواهید مخلوط به شکل خورش باشد لازم نیست که مخلوط مواد را پوره کنید فقط سعی کنید که در هنگام خرد کردن سیب زمینی‌ها و هویج‌ها، همه را به یک اندازه خرد کنید تا در نهایت سس تشکیل شده شکل و بافت مناسب‌تری داشته باشد.

مرحله ۲۱: سرخ کردن شنیسل‌ها


حالا در یک تابه مقداری روغن بریزید بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود مقدار روغن باید به اندازه‌ای باشد که شنیسل‌ها در روغن کاملاً غوطه ور شوند سپس شنیسل‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و داخل روغن داغ سرخ کنید.

مرحله ۲۲: قرار دادن شنیسل در ظرف مناسب


وقتی یک طرف شنیسل‌ها سرخ شد آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ و طلایی رنگ شود سپس تابه را از روی حرارت بردارید و شنیسل‌های سرخ شده را داخل ظرف مناسب قرار دهید سپس مقداری از سس آماده شده را کنار شنیسل بریزید.

مرحله ۲۳: ریختن برنج در ظرف و تزئین آن


بعد از آن برنج را هم که در حین پختن و سرخ کردن شنیسل آماده کرده‌اید داخل قالب‌های یک نفره بریزید و کنار شنیسل به شکل قالبی قرار دهید، سپس روی برنج را با مقداری زعفران دم کرده غلیظ که از قبل آماده کرده‌اید تزئین کنید.
 
مرحله ۲۴: تزئین و سرو چیکن کاتسو


سپس روی سس را با مقداری پیازچه یا چند برگ نعناع، ریحان و شوید تازه تزئین کنید، بعد چیکن کاتسو را به عنوان یک غذای شیک و مجلسی همراه با سالاد، ترشی‌های متنوع، زیتون پرورده، انواع دورچین و مخلفات برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.

پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار