gardeshban.ir

گزارش/

آشنایی با بزرگ ترین اتحاد شرکت های هواپیمایی: استار الاینس

در سال ۱۹۹۷، ۵ ایرلاین تصمیم گرفتند تا با تلاش‌های بسیار، اتحادیه‌ای تشکیل بدهند که سفر را برای مسافران راحت‌تر کرده و همچنین به آن‌ها اجازه بدهد تا در سفر خود از امکانات بسیار زیادی بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۶۳۰۰۸
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۳-1403 June 17
گردشبان (gardeshban.ir) :

استار الاینس اولین و بزرگ‌ترین اتحادیه شرکت‌های هواپیمایی بوده که دفتر مرکز آن در کشور آلمان قرار گرفته است. این اتحادیه با تلاش و همکاری ۵ شرکت هواپیمایی به نام‌های تای ایرویز اینترنشنال، هواپیمایی اسکاندیناوی، لوفتهانزا، ایرلاین کانادا و یونایتد ایرلاینز در سال ۱۹۹۷ راه اندازی شد. رفته‌رفته تعداد اعضا و متحدانی که به این اتحادیه پیوستند بیشتر شد و امروزه استار الاینس ۲۶ عضو دارد. در ادامه این مطلب همراه مجله گردشگری الی گشت باشید تا شما را بیشتر با اتحاد شرکت‌های هواپیمایی استار الاینس آشنا کنیم.

استار الاینس چیست؟
در سال ۱۹۹۷، ۵ ایرلاین تصمیم گرفتند تا با تلاش‌های بسیار، اتحادیه‌ای تشکیل بدهند که سفر را برای مسافران راحت‌تر کرده و همچنین به آن‌ها اجازه بدهد تا در سفر خود از امکانات بسیار زیادی بهره‌مند شوند. تمامی ایرلاین‌هایی که عضو اتحادیه استار الاینس می‌شوند، موظف هستند تا به استانداردهای تعیین شده توسط این اتحادیه عمل کرده و کیفیت و امکانات پروازهای خود را با حداقل استانداردهای این اتحادیه تطبیق بدهند. اعضا و ایرلاین‌هایی که عضو این اتحادیه شده بودند، در واقع با اتحادیه‌های دیگر در رقابت قرار می‌گرفتند و باید با افزایش کیفیت خدمات خود، سفر بهتر و آرام‌تری را به مسافران ارائه می‌دادند. به منظور تحقق این هدف، ایرلاین‌های استار الاینس (Star Alliance) برنامه‌های تشویقی و جوایز مختلفی را برای مشتریان و مسافران دائمی خود در نظر گرفته و همواره در تلاش بودند تا بهترین خدمات را در اختیار مسافران قرار بدهند. همچنین ناگفته نماند که همکاری و اتحاد بین ایرلاین‌ها در نتیجه باعث شد تا هزینه‌های فراهم کردن یک سفر بی نقص کاهش پیدا کند و در نهایت این برنامه هم به نفع مسافران و هم به نفع ایرلاین‌ها تمام می‌شد.

لوگوی استار الاینس

لوگوی اصلی استار الاینس (Star Alliance) یک ستاره ۵ پر با یک دایره دور آن است. پنج پر ستاره این لوگو نماد ۵ ایرلاین اصلی است که در ساخت آن مشارکت داشته و این اتحادیه را تأسیس کرده‌اند. دایره‌ای که دور ستاره کشیده است، نمادی از کره زمین بوده و نشان از این است که استار الاینس بیشتر کشورهای دنیا را تحت پوشش قرار می‌دهند. این لوگو ساده، قابل فهم و به یاد ماندنی است. به همین دلیل هم در بسیاری از ایرلاین‌های عضو این اتحادیه می‌توان آن را در نقاط مختلف مشاهده کرد.

استار الاینس پرواز

ایرلاین های عضو Star Alliance

تمامی ایرلاین‌های کوچک و بزرگ می‌توانند عضو اتحادیه استار الاینس (Star Alliance) شوند. تنها کافی است که شرایط عضویت را داشته باشند و خدماتی که ارائه می‌دهند در سطح استانداردهای این اتحادیه باشد. برخی از مهم‌ترین شرایط عضویت در این اتحادیه شامل عملکرد بی نقص، پوشش شبکه‌های پرواز قوی، داشتن سیاست‌ها و قوانین کاری مناسب برای مشتریان، ثبات مالی و نداشتن بدهی، داشتن پرسنل حرفه‌ای و مطابق با استانداردهای استار الاینس می‌شوند. در حال حاضر این اتحادیه ۲۶ عضو داشته که شامل بهترین ایرلاین‌های سراسر جهان شده و مقاصد مختلفی را پوشش می‌دهند. اعضای کنونی استار الاینس را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

 

ایرلاین‌های عضو Star Alliance

Aegean Airlines

Air Canada

Air China

Air India

Air New Zealand

All Nippon Airways

Asiana Airlines

Austrian Airlines

Croatia Airlines

Copa Airlines

Brussels Airlines

Avianca

EgyptAir

Ethiopian Airlines

Eva Air

Lot Polish Airlines

Singapore Airlines

Shenzhen Airlines

Scandinavian Airlines

Lufthansa

Thai Airways

TAP Air Portugal

Swiss Airlines

South African Airways

 

 

United Airlines

Turkish Airlines

 

طبق گفته خود ایرلاین، Shenzhen Airlines در تاریخ ۳۱ آگوست ۲۰۲۴ به صورت رسمی از اتحادیه استارالاینس خارج خواهد شد.

استار الاینس همکاری

مزیت سفر با ایرلاین های عضو استار الاینس

مسافرانی که با ایرلاین‌های عضو اتحادیه استار الاینس (Star Alliance) سفر می‌کنند، می‌توانند در سفر خود از مزایای بسیاری زیادی بهره‌مند شوند. اولین مزیت این اتحادیه این است که استار الاینس بزرگ‌ترین اتحادیه ایرلاین‌ها در کل جهان بوده و به همین دلیل هم مقصدها و کشورهای بسیاری را در دنیا پوشش می‌دهد. مسافرانی که از این اتحادیه استفاده می‌کنند، می‌توانند بدون هیچ محدودیتی به بیش از ۱۹۵ کشور دنیا سفر کنند. یکی دیگر از مزایای استفاده از استار الاینس، امکان تبدیل مسافت سفر به امتیاز و برنده شدن جایزه‌های مختلف است. این اتحادیه مشتری‌های خود را به دو دسته گلد یا طلایی و سیلور یا نقره‌ای دسته بندی می‌کند. سیستم امتیاز دهی به مشتریان اجازه داده تا مسافت سفر خود را به امتیاز تبدیل کرده و سپس با استفاده از این امتیازها جوایز ارزشمندی را دریافت کنند.

اعضای گلد استارالاینس می‌توانند از مزایایی مانند اولویت قرار گرفتن در لیست چک این فرودگاه، سوار شدن و تحویل وسایل قرار بگیرند. با این امتیاز دیگر نیازی نیست تا زمان زیادی را در فرودگاه در صف‌های طولانی سپری کنید. با تعداد دفعات سفر بیشتر، می‌توانید به راحتی عضو گلد این اتحادیه شده و از این خدمات استفاده کنید. ناگفته نماند که استار الاینس (Star Alliance) با سیستم‌های حمل و نقل دیگری مانند راه آهن هم همکاری داشته و می‌توانید با توجه به مسیر خود، با یک بلیت هم سوار هواپیما و هم سوار قطار شوید. در کل می‌توان گفت که این اتحادیه یک شبکه جهانی بسیار گسترده با امکانات بسیار زیاد است که برترین و باکیفیت‌ترین ایرلاین‌های دنیا در آن خدمات رسانی می‌کنند.

کشورهای تحت پوشش Star Alliance

اتحادیه استار الاینس با ۲۶ ایرلاین بزرگ همکاری داشته و در حدود ۱۹۵ کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد. این کشورها در قاره‌های مختلفی قرار داشته و شامل کشورهایی مانند کشورهای آفریقایی، کشورهای آسیایی، آمریکا، استرالیا و بسیاری از کشورهای کوچک و بزرگ دیگر می‌شوند. افرادی که عضو استار الاینس باشند، می‌توانند با توجه به مقصد سفر خود، یکی از ایرلاین‌های این اتحادیه که به آن مقصد خدمات دهی دارد را انتخاب کنند. ایرلاین‌های عضو Star Alliance مانند ترکیش ایرلاین، به طور معمول شبکه گسترده‌ای داشته و کشورهای زیادی را پوشش می‌دهند. در واقع یکی از شرایط اصلی عضویت در استار الاینس، داشتن شبکه گسترده و کشورهای تحت پوشش زیاد است.

استار الاینس

کلام آخر

استار الاینس یکی از بهترین و بزرگ‌ترین اتحادیه‌های ایرلاین در دنیا بوده که در سال ۱۹۹۵ و با تلاش ۵ ایرلاین ساخته شد. این اتحادیه رفته‌رفته اعضای بیشتری را جذب کرد و امروزه ۲۶ عضو دارد. افرادی که از ایرلاین‌های استار الاینس استفاده می‌کنند، می‌توانند در بین اعضای گلد و سیلور قرار گرفته و از خدمات گسترده‌ای که ایرلاین‌های استار الاینس ارائه می‌دهد بهره‌مند شوند. این اتحادیه شبکه گسترده‌ای داشته و ۱۹۵ کشور در سراسر جهان را تحت پوشش قرار می‌دهد. همچنین همکاری آن با سایر سیستم‌های حمل و نقل مانند قطارهای بین شهری هم باعث می‌شود تا مسافران بتوانند با یک بلیت، سوار چند وسیله نقلیه مختلف شوند. در صورتی که می‌خواهید با بهترین ایرلاین‌های دنیا بیشتر آشنا شوید، سایر مطالب الی گشت را به هیچ عنوان از دست ندهید.

سؤالات متداول

استار الاینس چیست؟

استار الاینس بزرگ‌ترین اتحادیه ایرلاین‌های جهان بوده که در سال ۱۹۹۵ و با ۵ عضو ابتدایی شروع به فعالیت کرد.

استار الاینس چند عضو دارد؟

امروزه استار الاینس ۲۶ عضو داشته و ایرلاین‌هایی که در این اتحادیه عضو هستند، همگی بهترین استانداردها برای به ارمغان آوردن یک سفر رویایی را دارند.

مزایای استفاده از استار الاینس چیست؟

مسافرانی که از استار الاینس استفاده می‌کنند در دو دسته گلد و سیلور قرار گرفته و می‌توانند از مزایایی مانند اولویت چک این، اولویت دریافت و تحویل بار و همچنین جوایز متنوع بهره‌مند شوند.

شرایط عضویت در استار الاینس چیست؟

برای عضویت یک ایرلاین در استار الاینس (Star Alliance) ایرلاین‌ها حتماً باید پرسنل حرفه‌ای داشته، شبکه گسترده‌ای را تحت پوشش داشته و استانداردهای این اتحادیه را برای تضمین سفری رویایی برای مسافران داشته باشند.

پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار