اگر پس از یک پرواز طولانی به فرودگاه مقصد برسید و پس از انتظار خبری از چمدانتان نشود، اتفاق غمانگیزی برای شما رخ داده و به احتمال زیاد ایرلاین شما چمدانتان را فراموش یا گم کرده است.
این تجربه غمانگیز اما تجربه شایعی برای مسافران خطوط هوایی است و بارها مسافران به مبدا خود رسیدهاند، در حالی که چمدانشان مسیر متفاوتی رفته و به مقصد دیگری برده شده است. بر اساس آمار در سال ۲۰۲۳ از هر ۱۰۰۰ مسافر، حدود ۷ چمدان بهدرستی مدیریت نشدند که از بین این تعداد حدود ۵ درصد گم یا دزدیده شده گزارش شدهاند.
عمومیت یافتن استفاده از ردیابهای جیبی به کمک مسافران نگران آمده و حالا بسیاری از مسافران از ابزار اپل ایرتگ استفاده میکنند تا بدانند چمدانشان کجاست. این ابزار اما پیش از این فقط مسافر را در جریان احتمال گم شدن چمدانش و نقطه مکانی آن قرار میداد و ایرلاینها همچنان از شیوههای قدیمی برای پیدا کردن چمدان مفقودی استفاده میکردند. حالا اما اپل پا به میدان گذاشته تا با یک راهکار و شریک کردن ایرلاینها در اطلاعات اپل ایرتگ مسافران، به پیدا شدن هرچه سریعتر چمدانها کمک کند.
اپل یک ویژگی جدید رونمایی کرده است که به کاربران اجازه میدهد مکان ایرتگ خود را با اشخاص ثالث مانند خطوط هوایی به اشتراک بگذارند. در برنامه "Find My"، کاربران میتوانند یک لینک به مکان ایرتگ خود تولید کنند و بهعنوان بخشی از ویژگی "Share Item Location" به اشتراک بگذارند.
این سرویس جدید به خدمات مشتری خطوط هوایی در ۱۵ شرکت هوایی از جمله دلتا و یونایتد متصل خواهد شد و مسافرانی که ایرتگ به چمدان خود وصل میکنند، قادر خواهند بود تا مکان زنده آن را با ایرلاین به اشتراک بگذارند تا هم مسافران از وضیت چمدان مطلع باشند و هم ایرلاینهادر صورت گم شدن آن را پیدا کنند.
معمولا، یک کاربر اپل میتواند مکان ایرتگهای خود را در برنامه "Find My" ببیند. اکنون، کاربران قادر خواهند بود یک لینک به روزرسانی زنده ایجاد کنند که میتوانند با دیگران به اشتراک بگذارند.
این لینک به یک وبسایت منجر میشود که مکان زنده ایرتگ را روی یک نقشه تعاملی اپل نمایش میدهد. کاربران میتوانند در هر زمان لینک را غیرفعال کنند و این لینک بهطور خودکار یا زمانی که کاربر با ایرتگ خود متحد شود یا پس از هفت روز منقضی میشود.
دیوید کینزلمن، مدیر ارشد خدمات مشتری یونایتد میگوید:
ما میدانیم بسیاری از مشتریان ما در حال حاضر از ایرتگ در چمدانهای خود استفاده میکنند. ویژگی اشتراکگذاری اطلاعات مکان با ما به نمایندگان خدمات مشتری کمک میکند تا کارآمدتر عمل کنند و به مشتریان ما آرامش بیشتری بدهند. ما قصد داریم در ابتدا مکانهای Find My را در برخی از فرودگاهها پذیرا شویم و هدف ما این است که این سرویس را در اوایل سال ۲۰۲۵ بهصورت سیستمی معرفی کنیم.
علاوه بر یکپارچهسازی ویژگی "Share Item Location" بهطور مستقیم در خدمات مشتری برخی از شرکتهای هوایی، این فناوری به سیستم ردیابی بار SITA که توسط بیش از ۵۰۰ خطوط هوایی و ۲۸۰۰ فرودگاه در سراسر جهان استفاده میشود، نیز اضافه خواهد شد.