gardeshban.ir

مسئول دفتر میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ورامین از کشف کوزه هایی متعلق به دوره ساسانی و قرون نخستین اسلامی در عمق ۱۳ متری چاهی در امام زاده یحیی(ع) ورامین خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۸۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
ژیلا خدادادی  از کشف سفال‌های مربوط به دوره ساسانی در محوطه امامزاده یحیی (ع) خبر داد و افزود: این سفال‌ها حین عملیات حفر یک حلقه چاه جذبی در خارج از محوطه امامزاده یحیی (ع) برای جمع آوری آب باران و آب سطحی کشف شد.

خدادای افزود: قدمت این سفال بنا به تشخیص کارشناس باستان شناسی معاونت میراث فرهنگی استان تهران مربوط به دوره ساسانیان و قرون نخستین اسلامی است.

وی با بیان اینکه این سفال‌ها در عمق ۱۳ متری چاه جذبی در حال حفر کشف شد، گفت: پس از یافت این سفال‌ها به سرعت عملیات متوقف و مراتب برای بررسی‌های بیشتر به اداره کل میراث فرهنگی استان تهران گزارش شد، چرا که احتمال وجود اشیا قدیمی بیشتری در محل کشف کوزه وجود دارد.

مسئول دفتر میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ورامین در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که آیا کوزه پر بوده است، گفت: در هنگام حفر چاه این کوزه سفالی شکسته شده است و بنا به گفته کارگان حاضر در محل درون این کوزه فقط خاک بوده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار