gardeshban.ir

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: آثار تاریخی و فرهنگی در این استان در وضعیت مناسبی نیستند لذا بایستی تلاش بیشتری در حفظ این آثار صورت گیرد.
کد خبر: ۱۵۵۲۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
جعفر بدری روز سه شنبه در بازدید از خانه تاریخی "آخوند ابو" در خرم آباد بیان کرد: آثار باستانی کشف شده در لرستان حکایت از آن دارد که این منطقه تمدنی چندین هزار سال قدمت داشته و از فرهنگی غنی برخوردار است،  لذا در سراسر دنیا، موزه‌ها و آثار تاریخی همواره مورد استقبال گردشگران بوده است با مشاهدۀ موزه‌ها می‌توان لایه‌های پنهان تمدن بشری در هر کشوری پی برد.

وی افزود: آثار باستانی رد پای تاریخ در برهه‌های مختلف را به ما نشان می دهد و علاوه بر آنکه ما را با زندگی قبائل در زمان‌های گذشته و سیر تحول و تکامل تمدن انسانی آشنا می‌کنند، می تواند با جذب توریست به برای استان درآمدزایی کند و پول را به اقتصاد ضعیف استان تزریق کند.

به گفته وی در مناطق مختلف لرستان بناها و محله های تاریخی ارزشمندی وجود دارد که متاسفانه بعضی از آنها در وضعیت نامناسبی قرار گرفته اند که باید برای حفاظت، پایداری، استحکام و نگهداری این محله های تاریخی و مهم باید دست بکار شد.

بدری تاکید کرد: میراث‌های فرهنگی فارغ از اینکه محصول چه مقطع تاریخی است، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، و باید مورد حمایت قرار گیرد،حفظ آثار فرهنگی و تاریخی وظیفه‌ی دولت و مردم است.

رئیس کل دادگستری لرستان اظهار داشت: بسیاری از اشیاء کشف شده در گنجینه نگهداری می شود و امکان بازدید از آنها وجود ندارد،  امروزه در بسیاری از کشورها که  جاذبه های توریستی و گردشگری  ندارند با ایجاد فضاهای مصنوعی و جذاب، موجب جلب توجه جهانگردان میشوند و از این بابت سود سرشاری را به دست می آورند. اما در کشور ما علیرغم اینکه بسترهای جالب، جذاب و دیدنی را در خود دارد و میراثهای فرهنگی ارزشمندی را در خود جای داده است، تاکنون نتوانسته پای گردشگران را به این دیدنی های تاریخی بکشاند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار