gardeshban.ir

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: مداخلاتی در تپه هگمتانه انجام شده که مانع ثبت جهانی این اثر تاریخی است.
کد خبر: ۱۵۶۹۹
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 12
گردشبان (gardeshban.ir) :

علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با بیان این‌که سه هفته قبل به اتفاق استاندار همدان در نشستی با علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی؛ موضوع مطالبه ثبت جهانی تپه هگمتانه پیگیری شد، گفت: مداخلاتی در هگمتانه انجام شده که مانع ثبت جهانی این اثر تاریخی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با بیان این‌که این مداخلات باید رفع شود تا پرونده ثبت جهانی آغاز شود، گفت: جلسه تشکیل شده بین رئیس سازمان میراث فرهنگی و استاندار همدان منشا و مبدایی برای تشکیل کمیته ویژه ثبت جهانی هگمتانه شد.

وی با بیان این‌که اولین جلسه این کمیته برای شاکله موضوع هفته گذشته برگزار شد، گفت: مقرر شده یک نماینده از سازمان‌های مردم نهاد و یک نماینده از اصحاب رسانه استان همدان در این کمیته حضور داشته باشند تا موضوع ساماندهی هگمتانه که مقدمات ثبت جهانی را آماده می کند در دستور کار قرار دهیم.

مالمیر با بیان این‌که کمیته ویژه پیگیری ثبت جهانی هگمتانه با حضور نماینده سمن‌ها و رسانه‌ها می‌تواند بخش مهمی از مداخلات انجام گرفته از جمله آسفالت را رفع کند، گفت: معاون سازمان میراث فرهنگی قول داده به محض رفع مداخلات بحث تکمیل پرونده و آماده‌سازی آن برای ثبت جهانی اثر در دستور کار قرار گیرد.

مهر




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار