gardeshban.ir

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید درباره آخرین وضعیت ساخت و ساز در حریم درجه یک این مجموعه میراث جهانی اظهاراتی را مطرح کرد.
کد خبر: ۱۶۷۷۶
تاریخ انتشار : شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 09
گردشبان (gardeshban.ir) :

حمید فدایی مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با بیان این مطلب افزود: دیواری به طول ۴۰۰ متر در حریم درجه یک تخت جمشید در اولین روز شهریور ماه با حکم مراجع ذیصلاح با حضور ضابطین دادگستری و کارشناسان اداره میراث فرهنگی شهرستان و پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، برچیده و تذکر لازم در خصوص خودداری از هرگونه ساخت و ساز و غرس درختان به مالک و مجاورین داده شد.

وی با بیان اینکه پیرو رای قطعی مراجع قضایی همچنین اقدام به قلع بیش از ۷۰ اصله درخت در حریم درجه یک تخت جمشید شد اضافه کرد: این درختان به صورت غیرمجاز و علیرغم تذکر عوامل یگان حفاظت در حریم درجه یک این مجموعه که دارای آثار تاریخی زیرسطحی و ارزشمندی است کاشته شده بودند.

فدایی افزود: با استناد به ضوابط حریم درجه یک که از سال ۱۳۳۶ و بنا به ضرورت حفاظت و میراث بانی از این مجموعه میراث جهانی مصوب شده هرگونه ساخت و ساز، کاشت درخت، نصب تاسیسات و… خلاف ضوابط و ممنوع است.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید تاکید کرد: یگان حفاظت این مجموعه در راستای وظیفه ذاتی و ضوابط خاص و مصوب یونسکو بارها در قالب ضابطین خاص دادگستری و همچنین کارشناسان باستان شناسی با مالکین و منتفعین املاک جهت هرگونه ساخت و ساز، راهنمایی و مشورت لازم را ارائه کرده‌اند.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با تاکید بر غیرقانونی دانستن هرگونه ساخت و ساز در حریم درجه یک تخت جمشید گفت: با پیگیری بخش حقوقی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و اداره میراث فرهنگی شهرستان مرودشت، تعرض به حرائم و ساخت و سازهای غیرمجاز مورد پیگرد حقوقی قرار گرفت.

چمدان



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار