gardeshban.ir

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک گفت: ساختمان مقبره تاریخی آقانورالدین اراک در حال تخریب بوده و در صورت سهل انگاری در مرمت آن، با خطر ریزش مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۸۶۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 11
گردشبان (gardeshban.ir) :

مرتضی سورانه عصر روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی اراک اظهار داشت: ساختمان و گنبد مقبره آیت الله آقا نورالدین که به ابوذر زمان معروف است و از جمله زیارتگاه‌های مردم به شمار می‌رود، بر اثر بی توجهی مسئولین نسبت به مرمت و بازسازی این مکان دچار آسیب شده و احتمال ریزش دارد.

وی خاطرنشان کرد: در کمیسیون فرهنگی مقرر شد ۵۰ درصد هزینه مرمت زیارتگاه و بنای تاریخی مذهبی توسط شهرداری و ۵۰ درصد بقیه توسط اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تأمین شود.

سورانه خاطرنشان کرد: هزینه بازسازی و مرمت این بنای تاریخی مذهبی و زیارتی در شرایط اقتصادی کنونی بالا است و برای مرمت و بازسازی اعتبار بیشتری نیاز است.

بر اساس این گزارش، در ادامه علیرضا مرادی، عضو شورای شهر اراک بیان داشت: گنبد این مکان ترک برداشته و شورای شهر و شهرداری بایستی هرچه زودتر اقدام کند در شرایط کنونی حواله دادن کار به دستگاه‌های دیگر وقت تلف کردن است.

محصولی عضو دیگر شورای اسلامی شهر اراک نیز گفت: در شورای چهارم مصوب شده بود که اوقاف ۴۰ مغازه موجود اطراف مقبره آقا نورالدین را تملک کند و در اختیار شهرداری قرار دهد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌دهم در اسرع وقت برای اجرایی شدن مصوبه شورای چهارم و مدارک لازم در این خصوص پیگیری‌های لازم انجام شود.

در ادامه سورانه، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری در بخش دیگر سخنان خود گفت: مصوبات شورا باید اجرایی شود. به اعتقاد من در برخی موارد دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط نسبت به اجرای مصوبات شورا بی اعتنا هستند که لازم است در این رابطه سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که بی اعتنا هستند معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه پارک‌های شهر اراک از شرایط مناسب برخوردار نیستند، بیان داشت: بی اعتنایی برخی دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط به مصوبات باعث هدر رفتن انرژی کمیسیون‌ها می‌شود.

براساس این گزارش، طوفان محمدی رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست هم گفت: پارک‌ها از نظر بهداشت و روشنایی شرایط مناسبی ندارند و همین امر موجب شده که خانواده‌ها در پارک‌ها از امنیت برخوردار نباشند. سرویس بهداشتی‌های داخل شهر و پارک هم وضعیت مناسب ندارند.

به گزارش مهر، محمد کریم شفیعی شهردار هم گفت: پل‌های شریعتی و علم الهدی اراک اسفندماه سال جاری تکمیل، تحویل و آماده بهره‌برداری می‌شوند.

وی ادامه داد: با تلاش شبانه‌روزی پل میدان آزادگان (میدان ورزش) تکمیل و در حال بهره‌برداری است. در پارک‌ها هم آبنماهای خاموش فعال شده اند و بحث تکمیل روشنایی پارک‌ها هم در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است در این جلسه تحویل ساختمان متعلق به شهرداری اراک واقع در کوی سجادیه جنب مسجد امام سجاد (ع) واقع در کوچه نسترن ۱۸ به بسیج خواهران جهت اشتغال زایی زنان بی سرپرست با نظارت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری به مدت یک سال به تصویب رسید.

مهر




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار