gardeshban.ir

معاون پارلمانی رییس جمهوری اعلام کرد: هیات دولت با طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد.
کد خبر: ۱۸۳۳۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸-1398 July 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
حسینعلی امیری با بیان این مطلب افزود: طرحی که از سوی نمایندگان برای تعطیلی پنجشنبه ها تهیه شده بود برای دریافت نظرات بین دستگاه های اجرایی توزیع شد.

وی با بیان اینکه این طرح‌ موافقین و مخالفانی داشت که هر کدام‌ برای خود استدلال هایی می آوردند اضافه کرد: طرح در نهایت در هیات دولت مطرح و به رای گذاشته شد که اعضای هیات دولت به آن رای مخالف دادند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری افزود: رئیس سازمان امور اداری و استخدامی به زودی برای اعلام نظر هیات دولت در رابطه با این طرح در مجلس شورای اسلامی حاضر خواهد شد.

امیری توضیح داد: شرایط شهرستان ها با تهران متفاوت است و مسایل زیست محیطی و ترافیکی پایتخت در شهرستان ها مطرح نیست از این رو در صورت اجرای این طرح بسیاری از کارخانه ها و ادارات تعطیل می‌شوند و بار مالی قابل توجهی برای دولت دارد از این رو خلاف قانون اساسی است.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تصویب کمیسیون اجتماعی مبنی بر دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته گفته بود: طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه مراکز اداری، آموزشی و قضایی در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها، مانند تهران در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده است.

وی با بیان اینکه تصویب این طرح به تقویت اقتصاد گردشگری و هم به تقویت نهاد خانواده منجر خواهد شد گفته بود: اینگونه نیست که حتما تعطیلات کمتر بهره‌وری اقتصادی بیشتری را داشته باشد بلکه تعطیلات بیشتر هم به بهره‌وری نیروی کار و هم به تقویت ظرفیت‌های معطل مانده اقتصادی همچون اقتصاد گردشگری آن هم بر پایه گردشگری کمک شایانی می‌کند، امیدوارم این طرح در صحن علنی مجلس نیز رای بیاورد.

چمدان







پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار