gardeshban.ir

رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی ایران، از رونمایی اطلس باستان‌شناسی هورامان با همکاری دفتر امور پایگاه‌های وزارت میراث فرهنگی خبر داد.
کد خبر: ۱۹۰۹۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸-1398 August 14
گردشبان (gardeshban.ir) :

روح‌الله شیرازی، مدیر پژوهشکده باستان شناسی کشور امروز(‌14 آبان) در جلسه ارائه فعالیت‌های باستان‌شناسی پایگاه منظر فرهنگی هورامان، اظهار کرد: کار ارزشمندی در راستا تهیه اطلس باستان شناسی هورامان انجام شده و تلاش می‌شود پس از تائید نهایی کارشناسان پژوهشکده میراث با هماهنگی دفتر امور پایگاه‌ها رونمایی ویژه‌ای از آن انجام شود.

وی افزود: قرار است علاوه بر مطالعات ارزشمند باستان شناسی هورامان که توسط پایگاه هورامان به انجام رسیده در زمینه‌هایی غیر از باستان‌شناسی از جمله تهیه اطلس ابنیه، بافت و اطلس مردم شناسی هورامان پژوهشگاه میراث از پایگاه و فعالیت‌های آن حمایت ‌کند.

در این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی کردستان و معاون میراث استان نیز نکاتی را در خصوص اهمیت منطقه هورامان و روند تکمیل ثبت جهانی آن بیان کردند.

همچنین گزارش‌های باستان شناسی پایگاه هورامان طی سه سال گذشته به سرپرستی مسعودصادقی راد توسط طالب‌نیا، مدیرپایگاه منظر فرهنگی هورامان ارائه و بر حمایت‌های پژوهشکده از طرح‌های مطالعاتی پایگاه هورامان تاکید شد.
 
ایسنا







پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار