gardeshban.ir

یک خانه قدیمی متعلق به دوره پهلوی در خیابان سهراب سبزوار تخریب شد.
کد خبر: ۱۹۳۱۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸-1398 August 20
گردشبان (gardeshban.ir) :

مسعود پسندیده رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای شهر سبزوار گفت: قدمت این خانه مربوط به دوره پهلوی است و مالک آن پس از دریافت مجوز شهرداری اقدام به تخریب بنا کرده است.

وی افزود: بیشتر خانه‌های تاریخی سبزوار در اختیار مالکان شخصی است که باید با خرید آنها و با مشارکت شورای شهر و شهرداری از تخریب آنها جلوگیری شود.

مسعود پسندیده ادامه داد: خانه‌های تاریخی نماد هر شهری از جمله سبزوار هستند که احیا و مرمت آنها منجر به رشد گردشگری و توسعه اقتصادی آن شهرستان می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای شهر سبزوار با بیان اینکه بیش از ۱۵ خانه تاریخی در سبزوار شناسایی شده‌اند به ایرنا گفت: خانه‌های اولیا، اسکوئی، اسلامی، افچنگی، جعفرزاده، چشمی، سدیدی و شریعتمدار از جمله آنهاست.

محسن برآبادی مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار نیز گفت: مالکان خانه‌های تاریخی برای تخریب بنا یا تغییر کاربری باید از شهرداری مجوز دریافت کنند و شهرداری هم بر مبنای قانون از اداره میراث فرهنگی استعلام بگیرد.

محمد اختریان مدیر روابط عمومی شهرداری سبزوار نیز گفت: مالکان خانه‌های قدیمی که خانه آنها در ردیف آثار ملی ثبت نشده برای تخریب نیاز به مجوز شهرداری ندارند.




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار