gardeshban.ir

سردار سرتیپ دوم پاسدار امیر رحمت الهی فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی طی حکمی سرهنگ محمد جواد سیفی را به مدت یک سال به فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران منصوب کرد.
کد خبر: ۱۹۸۴۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۸-1398 September 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
پرهام جانفشان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در مراسم معارفه فرمانده یگان حفاظت استان تهران که صبح روز دوشنبه 4 آذر ماه برگزار شد گفت: صیانت از میراث فرهنگی یک مطالبه عمومی در جامعه تبدیل شده است و اقدامات و  فعالیت های این حوزه بسیار مورد توجه و انعکاس رسانه ها و دوست داران میراث فرهنگی قرار دارد که انتظار می رود اقدامات سلبی و ایجابی در حفاظت از میراث فرهنگی به ویژه در بافت تاریخی تهران بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

او با اظهار اینکه در حفاظت از میراث فرهنگی فرصت خطایی وجود ندارد و هرگونه آسیب به این داشته های فرهنگی غیر قابل بازگشت و جبران است افزود: بی شک در کنار اقدامات ارزنده یگان حفاظت باید به دنبال تشکیل نهادهای مردمی و داوطلب برای حراست از میراث فرهنگی باشیم.

جانفشان با اعلام اینکه تمام 16 شهرستان استان تهران از بعد میراث فرهنگی دارای اهمیت و جایگاه است، خاطرنشان کرد: تعدادی از شهرستان‌ها نظیر ری به دلیل جایگاه تاریخی و تعدد آثار فرهنگی باید بیشتر مورد رصد و پایش همکاران یگان حفاظت در گشت ها قرار گیرد.

سردار رحمت الهی فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی در این مراسم ضمن بیان و تبیین اهداف یگان حفاظت گفت: رویکرد اصلی این فرماندهی پیشگیری از وقوع جرم در حوزه میراث فرهنگی است.

فرمانده یگان حفاظت افزود: پرسنل یگان حفاظت ضمن ایجاد نظم در بازدید کنندگان از اماکن تاریخی و فرهنگی تحت مدیریت وزارت میراث فرهنگی باید بر تکریم و حفظ حقوق شهروندی بازدید کنندگان اهتمام ورزند.

در پایان این مراسم فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی از زحمات شهرام صابری در مدت سرپرستی یگان حفاظت استان تهران تقدیر و تشکر و سرهنگ محمد جواد سیفی را به فرماندهی جدید این یگان معارفه کرد.

چمدان



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار