gardeshban.ir

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تدوین دستور العمل بهره برداری از میراث طبیعی در بخش گردشگری طبیعی خبر داد.
کد خبر: ۲۰۴۷۱
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸-1398 September 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
بهروز عمرانی در همایش هفته پژوهش که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استاندار و نماینده خراسان جنوبی و کارشناسان در سالن اجتماعات حوزه اسلامی برگزار شد با اشاره به این که دشت لوت و جنگل‌های هیرکانی پارسال ثبت میراث طبیعی حیاتی شده است افزود: با تلاش پژوهشگران دستور العمل بهره برداری از این عرصه‌های طبیعی به منظور رعایت حفظ میراث طبیعی برای گردشگری و فعالان این عرصه تدوین و بزودی اجرایی خواهد شد.

وی همچنین از ثبت ۲۷۰ رکورد در بخش هنرهای دستی و استادکاران خبر داد و گفت: به منظور حفظ و احیای هنرهای دستی علاوه بر ثبت مشخصات هنرها در سامانه اطلاعاتی، کارگاه‌های آموزشی به منظور احیای هنرها و صنایع دستی در بیشتر استان‌های کشور برگزار شده است.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: با توجه به بحران خشکسالی در مناطق شرقی کشور و وابستگی اقتصاد روستاییان به کشاورزی مطالعات کاربردی به منظور هدایت اقتصاد روستاییان این مناطق به سمت هنرهای دستی گردشگری اجرا شده است.

عمرانی گفت: تاکنون در استان خراسان جنوبی که در زمره مناطقی است که تحت تاثیر خشکسالی قرار دارد بیش از ۳ هزار و ۸۳۰ رکورد جاذبه گردشگری ثبت و نشان (برند) سازی شده است.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار