gardeshban.ir

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی قول پیگیری جدی وضعیت قنات موزه قاسم‌آباد را داد و اعلام کرد: بارها گفته‌ام آیا همه مشکلات این مردم را حل کرده‌ایم که به‌سراغ الحاق این روستاها برویم. بنابر این باید به سمت کار کارشناسی برویم و این مسائل را آسیب شناسی کنیم.
کد خبر: ۲۰۵۰۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸-1398 September 24
گردشبان (gardeshban.ir) :

۱۳ آذر امسال پرویز پرستویی، مسعودجعفری جوزانی، احمدرضا درویش، محمدحسین حلیمی، پرویز اذکایی، امیرشهاب رضویان و مجید برزگر در نامه‌ای به پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  و امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  درخواستِ «حذف طرح الحاقِ روستای قاسم‌آباد به شهر همدان» را داشتند تا با این اقدام احتمال پیوستن قنات‌موزه‌ی «قاسم‌آباد» در روستای قاسم‌آباد همدان به پرونده‌ی زنجیره‌ای قنات‌ها بیشتر شود.

حتی چند روز بعد از فرستادن نامه‌ این هنرمندان به دفتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ۴۰ فعال میراث فرهنگی و گردشگری نیز در حاشیه‌ی همایش «شهر خلاق خوراک‌شناسی در رشت» با امضای این بیانیه از هنرمندان امضاکننده نامه حمایت کردند.

هر چند پیش از فرستادن این نامه نیز دوستداران و فعالان میراث فرهنگی نیز به صورت مستمر نسبت به آینده‌ این محوطه‌ی تاریخی در صورت الحاق روستای قاسم‌آباد به همدان هشدار داده بودند.

از سوی دیگر در کامنت‌های خبر «پادرمیانی ۷ هنرمند برای جهانی شدن قناتِ همدانی‌ها»، یکی از مخاطبان این خبرگزاری، نوشته است:‌«ما مشکلی نداریم از این که روستا بماند چون آباء و اجداد ما هم روستایی بودن و از شورا و دهیارامون هم راضی هستیم و دوست نداریم شهری باشیم».

اکنون نیز امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  در پاسخ به نامه‌ی هفت هنرمند همدانی و چهل فعال گردشگری نسبت به لزوم توجه به این قنات‌موزه و انجام بررسی‌های اولیه و کارشناسانه قبل از پیوستن روستاهای اطراف به شهر همدان تاکید کرده است.

در نامه‌ امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین آمده است: آقایان پرویز پرستویی، پرویز اذکایی، محمدحسین حلیمی، مسعود جعفری جوزانی،  احمدرضا درویش، امیرشهاب رضویان و مجید برزگر، نامه پرمهر شما به دستم رسید، از این که بنده را مورد لطف و عنایت قرار داده بودید، بسیار خوشحالم. خرسندم که هنرمندان، نویسندگان و مفاخر استان همدان دغدغه فراتر از مباحث تخصصی و حرفه‌ای دارند و مردم و مطالبات مردم برای آنها اولویت قرار دارد.

هنرمندان سرمایه‌های این سرزمین هستند و زمانی که این سرمایه‌ها رضای خدا و خلق خدا را درنظر می‌گیرند اتفاقات سترگی را رقم می‌زنند. این دغدغه‌هاست که هنرمندان استان را از سایر مناطق متمایز می‌کند.

من به عنوان خدمتگزار و نماینده مردم همدان، فامنین و مریانج از شما سپاسگزارم و از این‌که حس مردم را درک می‌کنید به خود می‌بالم.

من نیز همیشه دغدغه میراث فرهنگی و محیط زیست کشور عزیزمان بویژه استان همدان را داشته و پیگیری کرده‌ام اما با  پشت‌گرمی شما عزیزان و مردم بزرگوار استان در این راه همراه شما هستم و تا حصول نتیجه با جدیدت پیگیری خواهم کرد.

همان‌طور که در نامه شما آمده است، ثبت جهانی آثار بسیار مهم است و اعتبار جهانی برای استان دارد باید تلاش کنیم چند اثر از این استان به ثبت جهانی برسد به خصوص قنات کم نظیر روستا قاسم آباد که از نزدیک شاهد هستم، جوانان این روستا چه همتی برای احیای این اثر به خرج داده‌اند.

همچنین رضایت مردم در بحث تغییرات ساختارهای جغرافیایی و اجتماعی برای ما مهم است و پیش از جلب رضایت مردم روستاهای قاسم آباد، حسن آباد و علی آباد و رضایت شهروندان همدانی نباید الحاق صورت می‌گرفت.

مسئولان استانی باید به مطالبات مردم توجه کنند و بارها گفته‌ام آیا همه مشکلات این مردم را حل کرده‌ایم که سراغ الحاق این روستاها برویم. بنابر این باید به سمت کار کارشناسی برویم این مسایل را آسیب شناسی کنیم.

باز هم از بذل توجه شما بزرگواران ممنون هستم و درخواست دارم به مطالبه‌گری ادامه بدهید و ما خدمتگزاران را کمک کنید.

ایسنا



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار