gardeshban.ir

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان از آسیب دیدن ۶ بنای تاریخی در چهار شهرستان استان اهواز در سیل اخیر خبر داد.
کد خبر: ۲۰۶۴۱
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸-1398 September 28
گردشبان (gardeshban.ir) :

حکمت‌الله موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان با بیان این‌که از مسئولان ادارات و پایگاه‌های این استان، درخواست شده تا با پایش آثار تاریخی استان وضعیت آن‌ها را به اداره کل استان گزارش دهند، اظهار کرد: بخشی از سقف‌های هتل تاریخی «قو» به دلیل آسیب‌هایی که از گذشته به آن وارد شده بود، در بارندگی‌های چند روز گذشته ریزش کرده‌ است.

زور سیل به ۶ بنا تاریخی اهواز رسید! + تصاویر

زور سیل به ۶ بنا تاریخی اهواز رسید! + تصاویر

زور سیل به ۶ بنا تاریخی اهواز رسید! + تصاویر

بخش‌هایی از هتل قو اهواز که بر اثر سیل ریزش کرد


او با اشاره به ریزش بخشی از دیواره‌ خانه «نجف‌خان» در شهرستان بهبهان، ‌ ادامه داد: پایه‌های پل تاریخی «سید صالح» در شهرستان کارون نیز هنوز زیر آب است و تا پایین نرفتن کامل آب، امکان بررسی وضعیت این پل تاریخی وجود ندارد.

وی با اشاره به آسیبی که به بخشی از دیواره‌ها و تزئینات خانه تاریخی «افضل» در شهرستان شوشتر وارد شده است، گفت: مناطق همجوار و بخشی از بنای تاریخی «دورقی» و حیاط خانه تاریخی «علیزاده» نیز در این سیل نشست کرده‌اند.

او با بیان این‌که هیچ گزارشی تا این لحظه از وضعیت سازه‌های آبی تاریخی شوشتر داده نشده است، افزود: هر چند احتمالا با تخریب‌ها و شستگی‌هایی در برخی مناطق روبه رو هستیم، اما هنوز گزارش‌های رسمی و اطلاعات دقیقی از مناطق تاریخی آبادان، شوش، چغازنبیل، خرمشهر یا دزفول داده نشده است.

با این وجود موسوی از فعال بودن فضاهای تاریخی، موزه‌ها و خانه‌های تاریخی قابل بازدید زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی خبر داد و در ادامه گفت: به دلیل خاکی بودن محوطه‌های برخی از فضاهای تاریخی و جهانی مانند چغازنبیل یا شوش که در زمان بارندگی‌های کوچک نیز گل‌آلود می‌شوند، قطعا در شرایط حاضر، بازدیدها به کندی انجام می‌شود و حضور گردشگران را مختل می‌کند، اما خوشبختانه موزه‌ها این شرایط را ندارند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان تاکید کرد: تا ثابت نشدن وضعیت آثار تاریخی و پایین نیامدن  آب به طور کامل، نمی‌توان دقیق‌تر درصد آسیب‌های وارد شده را تخمین زد یا اعتبار برای آن‌ها درخواست کرد.
 
ایسنا




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار