gardeshban.ir

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برند گردشگری در دهه فجر امسال رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۲۰۷۷۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۸-1398 October 02
گردشبان (gardeshban.ir) :

علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه آیین افتتاح همزمان ۱۸ واحد بومگردی در استان بوشهر در جمع خبرنگاران بیان کرد:در دهه فجر امسال برند ملی گردشگری کشور را رونمایی می‌کنیم که به رشد گردشگری و توسعه صنعت گردشگری در کشور کمک می‌کند.

او افزود: یکی از اقدامات خوب دولت توجه به موضوع اشتغال روستایی به ویژه بومگردی است و بر همین اساس، در این دولت تعداد واحد‌های بومگردی از ۴٠٠ به ١٧٠٠ واحد رسیده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: این موضوع باعث شده تا در برخی از روستا‌ها نه تنها از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری شده بلکه شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا هستیم.

مونسان بیان کرد: موضوع طبیعت گردی(اکوتوریسم) یکی از موضوعاتی است که در دولت دوازدهم به‌طور ویژه به آن توجه شده و با استقبال گردشگران داخلی و خارجی رو به رو شده است.

او گفت: ما در کشور، همزمان هم فصل گرم داریم و هم فصل سرد، هم جنگل داریم و هم کوهستان و دریا که به این ظرفیت‌ها پرداخته نشده بود و بیشتر گردشگری ما در مبحث تاریخی و فرهنگی خلاصه می‌شد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عنوان کرد: موضوع جدیدی که در حوزه گردشگری از تهران در حال اجراست، بحث بوتیک‌هتل‌هاست که در آن بنا‌های قدیمی که قابلیت تبدیل شدن به هتل را دارند تغییر کاربری داده می‌شوند که امیدواریم به زودی در بقیه استان‌ها نیز این موضوع محقق شود.

مونسان افزود: ما دو هدف را در این موضوع دنبال می‌کنیم. یکی سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی برای مرمت این بنا‌ها و هدف دیگر ایجاد کسب و کار در حوزه گردشگری است که شکل گرفته و در حال گسترش است.

او تاکید کرد: سند توسعه گردشگری کشور چندی است آماده شده و امیدواریم که تا پایان سال در هیات دولت مطرح شده و به تصویب برسد.

باشگاه خبرنگاران





پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار