gardeshban.ir

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین در جلسه بررسی آخرین وضعیت منطقه نمونه گردشگری اوان، گفت: حفظ محیط‌زیست، توجه به بافت بومی و محلی در ساخت‌وساز و مشارکت مردم محلی در بهره‌برداری از منطقه نمونه گردشگری اوان باید از اولویت‌های سرمایه‌گذار این منطقه باشد.
کد خبر: ۲۱۰۱۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸-1398 October 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
جلسه بررسی آخرین وضعیت منطقه نمونه گردشگری اوان عصر یکشنبه 8 دی ماه با حضور علی فرخزاد، معاون امور عمرانی استاندار؛ علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین و روسا دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

در این جلسه علیرضا خزائلی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین با بیان این‌که ساخت‌وساز در منطقه نمونه گردشگری اوان با رعایت تمام قوانین انجام خواهد شد، گفت: هیچ زمینی در کنار دریاچه اوان خریدوفروش نمی‌شود و با استفاده از ابزارهای قانونی با بورس‌بازی زمین درمنطقه گردشگری اوان مقابله می‌کنیم.

خزائلی توسعه متوازن را نیاز اساسی منطقه نمونه گردشگری اوان خواند و اظهار کرد: حفظ محیط‌زیست، توجه به بافت بومی و محلی در ساخت‌وساز و مشارکت مردم محلی در بهره‌برداری از منطقه نمونه گردشگری اوان باید از اولویت‌های سرمایه‌گذار این منطقه باشد.

او در ادامه افزود: متاسفانه مفهوم توسعه در کشور با موضوع بهره‌برداری از درآمد نفتی عجین شده و سایر ظرفیت‌ها مانند گردشگری برای کسب درآمد مغفول واقع شده‌اند، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به چاه نفت متصل نیستند و تنها زمانی وارد این حوزه می‌شوند که از بازگشت سرمایه اطمینان داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی سازمان میارث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، خزائلی یادآور شد: اگر طرح‌های سرمایه‌گذاری به درستی اجرا و تمام جوانب آن سنجیده شود می‌توانیم به توسعه پایدار در استان دست یابیم، در غیر این صورت آن‌چه امروز ما به آن به عنوان ثروت نگاه می‌کنیم، از بین خواهد رفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین تصریح کرد: منطقه اوان ظرفیت‌های بالقوه زیادی دارد و اگر تنها به موضوعات اقتصادی در این منطقه بپردازیم امکان نابود شدن آن وجود دارد.
 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار