gardeshban.ir

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست قم گفت:‌ برای حفظ گنبد نمکی باید گردشگری در محدوده این پدیده طبیعی محدود و به صورت مدیریت شده،‌ انجام شود.
کد خبر: ۲۱۱۴۷
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸-1398 October 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
سیداحمد شفیعی، معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست قم افزود: گنبد نمکی پدیده‌ای بسیار شکننده‌است و اگر حفاظت دقیقی از آن صورت نگیرد دچار آسیب‌های جدی خواهد شد.

وی افزود: گنبد نمکی به عنوان یک پدیده طبیعی، دارای جذابیت‌های گردشگری است اما باید آن را به عنوان پدیده‌ای چند هزار ساله دید که حضور درآن مستلزم رعایت استانداردهای زیست محیطی و محدودیت‌های خاص است.

وی ادامه داد:‌ باید برای گنبد نمکی مسیر خاص حرکت مشخص و راه دسترسی به آن محدود شود چرا که در غیر این صورت این پدیده زیبای طبیعی آسیب می‌بیند.

شفیعی گفت: گنبد نمکی به صورت طبیعی شکننده‌است و هر گردشگری که برای بازدید از این گنبد وارد محدوده آن می‌شود و هر دخل و تصرفی که در آن صورت می‌گیرد روی شکل گنبد تاثیر می‌گذارد.

وی بیان کرد: هر سال تغییر ساختار درگنبد نمکی مشهود است، هرچند برخی از این تغییرات ریشه طبیعی دارد، اما حضور فراوان گردشگران نیز دراین روند تاثیر بسزایی داشته‌است و باید حضور گردشگران دراین منطقه به صورت خاص مدیریت شود.

گنبد نمکی قم در فاصله ۲۰ کیلومتری غرب شهر قم و در بخش جعفریه این استان واقع‌ شده‌است، این پدیده طبیعی علاوه بر ارزش گردشگری، از جاذبه‌های علمی و زمین شناسی بسیاری برخوردار است.
 
ایرنا



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار