gardeshban.ir

تعدادی از اشیا تاریخی مفرغی و نقره‌ای با قدمت عصر آهن و ساسانی، با تلاش نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مازندران کشف‌وضبط شد.
کد خبر: ۲۱۲۶۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸-1398 October 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
سردار سرتیپ دوم امیر رحمت‌الهی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، در بیان جزئیات خبر گفت: در پی کسب اخبار واصله از دوستداران میراث‌فرهنگی مبنی بر نگهداری مقادیری اشیای عتیقه در شهرستان قائمشهر، گروهی مجرب از نیروهای حفاظت با هماهنگی مقام قضایی و در معیت عوامل انتظامی به محل مورد نظر مراجعه کردند.

او افزود: این گروه در بازرسی از منزل یکی از قاچاقچیان عتیقه، 143 قلم شیء تاریخی شامل سرنیزه و خنجر مفرغی، سرپیکان مفرغی، النگوی مفرغی، سکه نقره، گردنبند سنگی، انگشتر نقره، عطردان شیشه‌ای و نیز 64برگ کپی سند خطی و یک دستگاه فلزیاب از او کشف و ضبط کردند.

او اضافه کرد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران، اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی است و قدمت اشیا، عصر آهن و ساسانی تخمین زده شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی یگان حفاظت میراث فرهنگی،  امیر رحمت‌الهی اضافه کرد: در این عملیات فرد دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان معرفی شد.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار