gardeshban.ir

جهانپور/
مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: سفر غیر ضروری به کشورهای همسایه چین منطقی به نظر نمی رسد و توصیه ما این است هموطنان این سفرها را به تعویق بیندازند
کد خبر: ۲۲۷۸۹
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 26
گردشبان (gardeshban.ir) :

کیانوش جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در منطقه اظهار کرد: یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در مصر گزارش شده است.

ویروس کرونا به مصر رسید

جهانپور بیان کرد: به دلیل اینکه مصر در منطقه مدیترانه شرقی قرار دارد و به همین دلیل از این لحاظ برای ما اهمیت دارد چراکه در منطقه مدیترانه شرقی و خاورمیانه دومین کشوری است که مورد ابتلا به ویروسی کرونا در آن گزارش شده است.

او ادامه داد: مصر اولین کشور قاره آفریقاست که ویروس کرونا در آن به طور رسمی گزارش شده است و این مورد اهمیت و توجه به هشدارها، احتیاط ها و مراقبت ها را بیشتر خواهد کرد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت بیان کرد:مصر درست است که در قاره آفریقا قرار دارد اما در منطقه مدیترانه شرقی و خاورمیانه محسوب می شود ،هر چند که تردد بین ایران و مصر به دلیل روابط کنسولی پایین است اما با توجه به اشتراکات منطقه ای این مورد ابتلا در مصر برای ما حائز اهمیت است.

آخرین وضعیت ویروس کرونا در جهان

جهانپور با اشاره آخرین وضعیت ویروس کرونا در جهان اظهار کرد: در سایر کشورهای جهان به جز چین ابتلا به ویروس کرونابه صورت تک گیر است و موارد همه گیری و طغیان گزارش نشده اما موارد ابتلا در اروپای غربی و جنوب شرقی آسیا رو به گسترش است و به این دلیل هشدارها درباره تردد و مسافرت به این کشورها و رعایت مراوده با افراد دارای علائم شبه انفلوانزا بیشتر خواهد شد.

او ادامه داد: سفر غیر ضروری به کشورهای همسایه چین منطقی به نظر نمی رسد و توصیه ما این است هموطنان این سفرها را به تعویق بیندازند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت با بیان اینکه بنابر دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت و ملی رعایت توصیه های بهداشتی مهمترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به ویروس کروناست، گفت: شستن مکرر دست با آب و صابون، بعد از بازگشتن از محل کار و تحصل، استفاده از سرویس بهداشتی، قبل از غذا و خوردن و ضدعفونی کردن وسایل بعد از تبادل در پیشگیری از باتلا به ویروس کرونا بسیار حائز اهمیت است.





پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار