gardeshban.ir

سیل اخیری که به صورت متوالی در شهر ونیز اتفاق افتاد، خسارت 360 میلیون یورویی را به بناهای تاریخی و میراث فرهنگی این شهر وارد کرد که این میزان خسارت از سال 1966 میلادی تاکنون بی‌سابقه بوده است.
کد خبر: ۲۳۴۱۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
نمایندگان و مسئولان شهری ونیز در اینباره می‌گویند که این خسارت ناشی از سیل بدترین میزان خسارت طی 50 سال گذشته بوده و آسیب‌های جدی را به آثار فرهنگی و تاریخی شهر ونیز وارد کرده است.

این تخمین خسارت براساس بررسی اولیه تعمیرات مورد نیاز برای اسکله‌های تاریخی، ساختمان‌های تاریخی، دیوارهای ارزشمند تاریخی، موزه‌ها و سایر بناهای فرهنگی و معابر آن‌ها انجام شده است. دولت ایتالیا در 15 نوامبر سال 2019 میلادی، سه روز پس از رسیدن موج زیاد به سطح 187 سانتی‌متر از سطح دریا، وضعیت اضطراری را برای شهر ونیز اعلام کرد و 20 میلیون یورو در بودجه احیا فوری تصویب نمود که ان بودجه به سختی می‌تواند خسارت‌های کنونی وارد شده را جبران کند. این در حالی است که افراد و مشاغل نیز تا پایان ژانویه سال 2020 میلادی، حدود 7 هزار و 200 مطالبه جبران خسارت را به مبلغ 93 میلیون یورو به اداره شهر ونیز ارسال کرده بودند.

همچنین در اثر این سیل تصاویر دیدنی از میدان ریحان سنت مارک نیز از بین رفته که این امر نگرانی بسیاری از شهروندان ونیز را به دنبال داشته و آن‌ها می‌ترسند که مبادا ترمیم این میدان‌ها آنطور که باید اتفاق نیوفتد و با گذر زمان، این ترمیم به فراموشی سپرده شود.

این در حالی است که با گذشت سه ماه هنوز میزان کامل خسارت‌ها مشخص نیست، درحالیکه بخش گنجینه‌های معماری و بایگانی ونیز این کار را برعهده داشته و هنوز آمار دقیقی در این‌باره اعلام نکرده است.

خسارت 360 میلیون یورویی سیل ونیز به میراث فرهنگی 

به عنوان مثال، خیابان مارک واقع در پایین‌ترین سطح ونیز، بنایی است که در اثر سیل تحت تاثیر قرار گرفته است. سیستم دریچه هایی که اخیرا در narthex نصب شده اند، به دلیل اینکه فقط در برابر آب تا 88 سانتی‌متر از سطح دریا محافظت می‌کند ، شکست خورده است. معمار مسئول آن در ماه دسامبر از طرح تعمیر 3 میلیون یورویی این خیابان خبر داد که شامل کار بر روی روکش مرمر و کف در محوطه نارتکس و همچنین موزائیک‌های کف می‌شود که دو طاووس را در شبستان راست به تصویر می کشد. برای محافظت از دخمه، حیاط های مجاور و بخشی از ساکریستی نیز پمپ‌های جدید آب تا پایان سال 2020 میلادی در پشت کلیسا نصب خواهد شد. با این حال، دولت منطقه‌ای نیز قول کمک یک میلیون یورویی را برای احیای این خیابان ارزشمند تاریخی داده که هنوز پرداختی آن جهت آغاز پروژه ترمیم انجام نشده است.

کلیساهای شهر ونیز نیز از دیگر آثار فرهنگی و مذهبی هستند که جهت احیا و بازسازی در اولویت قرار گرفته‌اند که به زودی قرار است بودجه‌های لازم را از دولت دریافت کنند. بخش عمده‌ای از دیواره‌ها و آثار نقاشی‌شده بر روی آن‌ها در اثر شدت سیلاب از بین رفته‌اند که نمی‌توان به راحتی از کنار آن‌ها گذشت. آثار هنری که در داخل این کلیساها وجود دارند هم از ارزش مادی بسیار بالایی برخوردارند و هم در جذب گردشگران نقش بسزایی را ایفا می‌کنند. از این رو ترمیم و بازسازی این بخش باید در اولویت قرار گیرد که کارشناسان هم در این زمینه تاکید بسیار زیادی دارند.


 
 

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار