gardeshban.ir

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشگین‌شهر از شناسایی و کشف فسیل درختان جنگلی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۳۴۶۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 12
گردشبان (gardeshban.ir) :

ایمانعلی ایمانی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشگین‌شهر گفت: پیش از این در روستا شیخ محمدلو فسیل درختان جنگلی کشف شده بود که شناسایی فسیل‌های جدید غنای آثار زمین‌شناسی این منطقه را اثبات می‌کند.

وی افزود: فسیل‌های این منطقه نشان می‌دهد که در گذشته درختان این منطقه در بین مواد رسوبی قرار گرفته و در اثر فشار و گرمای زیاد تبدیل به سنگ شده و به شکل فسیل در آمده است.

او با تاکید به این‌که مشگین‌شهر یک موزه طبیعی و ویترین بزرگ از انواع پدیده‌های زمین‌شناسی و جلوه‌های حیات بر روی کره زمین از گذشته است،اظهار داشت: این شهرستان قابلیت تبدیل شدن به مقصد ژئوتوریستی را دارد.

ایمانی بیان کرد: به دنبال شناسایی جاذبه‌ها در مقیاس‌های مختلف تعدادی ژئوسایت ارزشمند و کمیاب زمین شناسی شناسایی شده که با اعمال تدابیر مدیریتی می‌توانیم با جلب و جذب گردشگر به توسعه گردشگری محلی و منطقه‌ای اقدام کنیم.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه، کاروانسرا قانلی‌بولاغ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد، کهنه قلعه و چند حمام قدیمی است.

ده‌ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده‌ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.

محوطه باستانی شهر یئری در روستا پیرازمیان شهرستان مشگین‌شهر واقع شده و به وسعت ۴۰۰ هکتار شامل ۲۸۰ سنگ افراشته به شکل انسان است.


ایرنا





پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار