gardeshban.ir

۳ فوریه ۲۰۲۰، ۱۰ نفر در کشتی تفریحی الماس پرنسس (Diamond Princess) به ویروس جدید COVID-۱۹ مبتلا شدند و جواب آزمایش آنها مثبت بود. تا روز بعد افراد مبتلا از بقیه مسافران جدا شدند. دلیل شیوع این بیماری در کشتی حضور فردی مبتلا بود که در تاریخ ۲۱ تا ۲۵ ژانویه در کشتی حضور داشت و سپس در هنگ کنگ از کشتی پیاده شده بود.
کد خبر: ۲۳۹۶۱
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 24
گردشبان (gardeshban.ir) :

پس از آنکه این مسافر علائم بیماری را از خود نشان داد، از او آزمایشی گرفته شد که جوابش مثبت بود. پس از این موضوع مقامات ژاپنی تصمیم گرفتند تا از پیاده شدن دیگر مسافران در مقاصد دیگر جلوگیری کنند. وقتی کشتی به یوکوهاما رسید، مقامات محلی آن را قرنطینه کردند و افرادی که تست COVID-۱۹ آنها مثبت بود را در یک بیمارستان جداگانه قرار دادند. به دلیل پنهان ماندن این ویروس در بدن، خدمه و سایر مسافران تا تاریخ ۱۹ فوریه نتوانستند از کشتی پیاده شوند.  

تا زمانی که کشتی از قرنطینه خارج شد، ۱۷ درصد افراد درون کشتی به کرونا مبتلا شده بودند. اما اگر جلوی این قرنطینه گرفته می‌شد، افراد کمتری آلوده می‌شدند؟ تحقیقات چنین نشان می‌دهد:

تا تاریخ ۲۰ فوریه ۶۱۹ نفر از ۳۷۰۰ مسافر و خدمه کشتی به COVID-۱۹ مبتلا شدند.

پروفسور Rocklov و همکارانش از الگوهای ریاضی که معمولا برای مطالعه بیماری‌های عفونی استفاده می‌شود، برای تخمین شیوع این بیماری استفاده کردند.

این الگو نشان داد که اگر تخلیه کشتی زودتر انجام می‌گرفت تنها ۷۶ نفر به این بیماری مبتلا می‌شدند. شرایط خاص کشتی باعث شد تا این تعداد در مدت قرنطینه افزایش یابد.  




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار