gardeshban.ir

تاثیر بحران ناشی از ویروس کرونا در موزه های سراسر اروپا چنان شدید بوده که بسیاری از فعالان و مسئولان این حوزه اعلام کردند، اگر چاره‌ای برای این حل این بحران اندیشیده نشود، بخش موزه‌ها به سکوت مطلق فرو رفته و دیگر اثری از آن‌ها باقی نخواهد ماند.
کد خبر: ۲۵۴۴۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
شبکه بین‌المللی مربوط به موزه‌های اروپا به نام NEMO با توجه به بحران کووید-19 که باعث تعطیلی موزه‌ها شده و آن‌ها را در شرایط وخیمی قرار داده است، نظرسنجی را انجام داده تا در آن متوجه شود این وضعیت چه تاثیری در بودجه و عملیات اجرایی آن‌ها ایجاد کرده و هرکدام از این موزه‌ها چه اقداماتی جهت مقابله با این بحران جدی انجام داده‌اند. در واقع این شبکه بین‌المللی تصمیم دارد با انتشار نتایج این نظرسنجی به سازماندهی ساختارهای موزه‌ها در اروپا و کمک به رفع چالش‌های آن‌ها، کمک کند.

طی هفته‌های اخیر اخیر بیش از 650 موزه از 41 کشور به این نظرسنجی پاسخ داده و شرایط خود را اعلام کرده‌اند. حال شبکه NEMO نخستین تجزیه و تحلیل خود را از این نظرسنجی‌ها منتشر کرده و از تمام این 650 موزه درخواست کرده که با یکدیگر هم‌پوشانی داشته و اطلاعات خود را دراختیار سایر موزه‌های جهان هم قرار دهند.

یکی از کارشناسان شبکه NEMO معتقد است که موزه‌ها با کمک این هم‌پوشانی هم می‌توانند به یکدیگر کمک کنند و هم می‌توانند پروژه‌های جدیدی را جهت کسب درآمد در این شرایط بحرانی به‌وجود آمده، تعریف کنند.

توسعه آموزش و برگزاری تورهای جهانی در فضای مجازی و به‌صورت آنلاین نمونه‌ای از این پروژه‌های جدید است که البته گام‌های ابتدایی محسوب می‌شود و قطعا با مشارکت هرچه گسترده‌تر موزه‌ها، این سبک از پروژه‌ها می‌تواند در ابعاد بزرگتر و با بازدهی بالاتری به اجرا درآید.
در بحران ناشی از ویروس کرونا، بسیاری از موزه‌ها ابتکارات جالبی را انجام داده‌اند که هم بحث مالی خوبی برایشان داشته و هم به محبوبیت آن‌ها میان مردم کمک شایانی کرده است. بنابراین موزه‌ها با ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر قطعا می‌توانند این ایده‌ها را دراختیار هم قرار داده و در پیشبرد هرچه بهتر فعالیت این حوزه در دوران بحران و پس از آن نیز تاثیرگذار باشند.

همچنین این شبکه بین‌المللی تصمیم دارد با دولت‌های اروپایی وارد مذاکره شود و با ایجاد بسته‌های مالی جدید و ارائه تسهیلات بانکی ویژه به موزه‌ها، از فروپاشی آن‌ها در این شرایط بحرانی جلوگیری کند.  



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار