gardeshban.ir

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از ذوق‌زدگی توسعه مدرن در بافت تاریخی تهران گلایه کرد.
کد خبر: ۲۶۵۹۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 30
گردشبان (gardeshban.ir) : احمد مسجدجامعی صبح امروز پس از استماع گزارش شورایاران منطقه ۱۲ در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در منطقه ۱۲ یک اعتمادبه نفسی در حوزه امور اجرایی وجود دارد، گفت: پس از شیوع کرونا در همان روزهای اول ۳۲۰۰ نیروی داوطلب گردهم جمع شدند اما در این روزها تعداد نیروهای داوطلب به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده و حتی به مناطق دیگر اعلام کردند که اگر برای ضدعفونی کردن با کمبود نیروی داوطلب مواجه هستید حاضرند که به آن‌ها کمک کنند.

وی با بیان اینکه شاهد به تاراج رفتن خاطرات تاریخی هستیم، تصریح کرد: این روزها ساکنان منطقه ۱۲ معتقدند که میراث فرهنگی در آنجا به یک تهدید و نه فرصت تبدیل شده است و باید مشکلات آن‌ها را رفع کنیم.

مسجدجامعی با بیان اینکه ما مصوبات مختلفی برای حفظ خانه‌های تاریخی منطقه ۱۲ داریم از جمله ایجاد موزه مشروطه، خرید منزل شیخ فضل‌الله و همچنین ساماندهی عکاسی تهامی، گفت: جالب است بدانید که قانون میراث فرهنگی در مجلس تصویب شده اما حالا همان مجلس با ساخت ساختمان‌های بلند قوانین‌اش را نقض کرده است و در حریم مجلس قدیم یک ساختمان بزرگ ساخته است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم که شهردار بافت تاریخی داشته باشیم، گفت: الگوی توسعه شهر تهران بومی نیست و این در همه ساخت و سازها مشهود است، چرا که ما در بافت تاریخی شاهد ساخت کتابخانه مجلس هستیم در حالی که مدرسه علمیه می‌توانست ورودی این کتابخانه باشد، اما نشد.

عضو شورای شهر تهران افزود: یک ذوق زدگی توسعه مدرن در حال از بین بردن فضاهای میراثی و تاریخی است که باید فکری به حال آن کرد.

وی با بیان اینکه ما در سال‌های قبل هزینه‌های زیادی برای این منطقه کردیم اما حالا این‌ها مشکلات ایجاد کرده، گفت: مثلا پارک ساختیم اما این پارک‌ها حالا آسیب‌پذیر شده است و این نکته که هر کسی می‌خواهد می‌تواند در منطقه ۱۲ بنگاه خیریه بزند به ضرر مردم این منطقه است و نباید افراد محلی کنار گذاشته شوند.

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار