gardeshban.ir

چندی پیش قلعه تاریخی و باستانی اوکیناوا در ژاپن در آتش سخت و بیش از 90 درصد از سازه این قلعه ارزشمند از بین رفت؛ اما طولی نکشید که دولت ژاپن رسما مسئولیت بازسازی آن را برعهده گرفت و اعلام کرده است که تا سال 2026 میلادی، این پروژه را به‌طور کامل به‌اتمام می‌رساند.
کد خبر: ۲۷۴۶۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
دولت ژاپن به دلیل مشکلات و بحران جدی ناشی از انتشار ویروس کرونا آغاز بازسازی این قلعه تاریخی را به سال 2022 میلادی موکول کرده و معتقد است با استفاده از کارشناسان برجسته خود می‌تواند بازسازی کامل آن را تا سال 2026 میلادی به اتمام برساند.

البته در مرحله نخست، دولت آب‌پاش‌ها و هشدارهای خودکار ردیاب مخصوص آتش‌نشانی را برای پیشگیری از آتش‌سوزی مجدد قلعه در آن نصب می‌کند و سپس به طراحی سیستم‌های ساختاری جدید به‌منظور احیای این اثر باستانی غنی می‌پردازد.

این قلعه نمادی از جزیره را به نمایش درمی‌آورد که متاسفانه تمام این نمادها به همراه ساختمان‌های اصلی آن در آتش سوختند. همچنین این آتش 6 ساختمان چوبی قلعه را ویران کرد و بیش از 4 هزار مترمربع از تپه‌های اطراف را نیز تحت تاثیر خود قرار داد.

در واقع می‌توان گفت این قلعه به نوعی نماد افتخار مردم اوکیناوا است و به همین دلیل با تجمعات مختلف از دولت ژاپن رسما درخواست کردند که مسئولیت احیا و بازسازی آن را برعهده بگیرد.

البته در این میان، برخی از کارشناسان و مردم هم معتقدند که نباید این پروژه تا سال 2026 میلادی به‌طول بینجامد و دولت می‌بایست در مدت زمان کوتاه‌تری آن را انجام دهد. اما شرایط نابسامان ایجاد شده از بحران کووید-19 این اجازه را به مسئولان رسمی میراث ژاپن نمی‌دهد و از این رو نمی‌توانند این درخواست مردم و کارشناسان را اجابت کنند.

این در حالی است که تاکنون اقدامات لازم برای پاکسازی محیط قلعه انجام شده، اما هنوز فعالیتی برای آغاز بازسازی آن به چشم نخورده و رسما به سال 2022 میلادی موکول شده است. شنیده‌ها نیز حاکی از آن است که در ماه آینده میلادی نشست تعیین بودجه بازسازی این قلعه تاریخی با حضور مسئولان دولتی و بخشدار اوکیناوا برگزار می‌شود تا این بودجه تا سال 2022 میلادی بدون هیچ مشکلی تامین شده و پروژه به‌طور رسمی آغاز شود.

کارشناسان مرمت آثار باستانی زاپن معتقدند که برای بازسازی این قلعه باید مجددا از چوب استفاده شود و چوب درخت سرو می‌تواند بهترین گزینه باشد. اما هنوز هیچ اطلاعاتی از سوی مسئولان دولتی مبنی بر چگونگی بازسازی این قلعه ارائه داده نشده است و این موضوع برای بسیاری از کارشناسان و مردم محلی اوکیناوا مبهم است.
 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار