gardeshban.ir

با توجه به بسته شدن موزه‌ها و گالری‌های هنری در جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا، برخی از بزرگترین مجموعه‌های فرهنگی و هنری تصمیم به برگزاری کنسرت و هنرهای نمایشی سنتی به‌صورت آنلاین، گرفته‌اند که از ماه جاری میلادی آغاز شده است.
کد خبر: ۲۷۶۷۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 26
گردشبان (gardeshban.ir) :

ترس‌های ناشی از کرونا ویروس و شرایط ویژه پساکرونا، بسیاری از بخش‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورهای دنیا را تحت تاثیر قرار داده که نمی‌توان از تاثیرات منفی آن به‌راحتی گذشت. بخش فرهنگی و هنری هم به‌صورت مستقیم از این بحران تاثیر گرفته و عدم فعالیت موزه‌ها، گالری‌ها و سایر مکان‌های فرهنگی دیدنی توانسته هم خسارت سنگینی به آن‌ها وارد کند و هم در روحیه مردم نیز اثرات منفی بگذارد.

از این رو گروهی از بزرگان حوزه‌های فرهنگی و هنری کشورهای مختلف جهان با همکاری یکدیگر تصمیم گرفتند تا کنسرت و نمایش‌های هنری سنتی را به‌طور زنده در فضاهای مجازی اجرا کنند تا علاقه‌مندان بتوانند در این دوران پاندمی سرگرم شده و احساس آرامش بیشتری پیدا کنند.

مرکز ملی گوگاک، تئاتر سنتی دونوهامون و سایر مراکز فرهنگی همکار، در این برنامه هنری مشارکت داشته و اجرای آنلاین خود را از طریق سایت‌های رسمی‌شان، یوتیوب و برخی از شبکه‌های تلویزیونی هنری به نمایش درمی‌آورند.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک‌های https://www.youtube.com/user/gugak1951، https://www.youtube.com/channel/UCr2aWbG8Hz-EAl7cznvGO5Q  و شبکه Naver TV این هنرهای نمایشی را آنلاین مشاهده کرده و از تنوع آن لذت ببرند. این هنرها همگی سنتی هستند و فرهنگ و هنر کشورها و مناطق مختلف جهان را به نمایش درمی‌آورند و از این رو تمام مردم با هر فرهنگی می‌توانند از این نمایش‌ها لذت برده و انرژی مثبت آن‌ها را دریافت کنند.

این در حالی است که چندین شرکت موسیقی کلاسیک در سراسر جهان نیز سعی می‌کنند با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، نمایش‌های اجرایی را با بهترین صدا و کیفیت پخش کنند تا علاقه‌مندان احساس کنند که واقعا در کنسرت‌ها و سالن‌های نمایش حضور دارند.

نکته جالب توجه اینجاست که علاقه‌مندان می‌توانند با هنرمندان خود گپ و گفت‌وگو آنلاین هم داشته باشند و آنقدر به آن‌ها نزدیک شوند که گویی در ردیف اول سالن نشسته‌اند.
 

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار